Löneadministration

Lönespecialist till Linköping

Är du en erfaren och noggrann lönespecialist som söker nästa steg i karriären? Vill du bli en del av ett engagerat och familjärt team där laganda och utveckling står i fokus? Då kan detta vara uppdraget för dig!

Om tjänsten

I rollen som lönespecialist kommer du att arbeta med hela löneprocessen – från inhämtning av underlag till färdiga utbetalningar. Det är ett självständigt arbete med mycket ansvar, men du har alltid teamet i ryggen. Här hjälper man varandra och delar kunskap – allt för att växa tillsammans som individer och företag.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Poolia och att du anställs direkt hos vår kund.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Som lönespecialist hos kunden kommer du framför allt att:

– Ansvara för hela löneprocessen – från inrapportering till utbetalning
– Hantera kollektivavtal och lagar inom löneområdet
– Säkerhetsställa korrekt lönehantering enligt gällande rutiner och regelverk
– Arbeta med avstämningar, statistik och rapportering
– Delta i förbättringsarbete kring löneprocesser och rutiner

Du kommer att arbeta tätt tillsammans med ett erfaret team där kunskapsdelning och samarbete är en naturlig del av vardagen.

Vem är du?

Vi söker dig som har:
– Minst 2 års erfarenhet av hela löneprocessen
– Goda kunskaper i Agda PS – erfarenhet av andra system är meriterande
– Arbetat med olika kollektivavtal
– Vana vid att arbeta i högt tempo med god struktur
– Mycket goda kunskaper i Officepaketet
– B körkort

Vi ser att du har en god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.
Du är en positiv och lösningsorienterad person som tar ansvar, trivs att arbeta i team och är mån om att bidra till teamets framgång. Du trivs i en roll där du får kombinera noggrannhet med servicekänsla.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu
Stad
Linköping
Publicerad
28 maj
Sista ansökningsdag
11 juni
Omfattning
Visstidsanställning
Referensnummer
73773

Madelene Ekström