Interim Projektledare verksamhetssystem.
Om tjänsten
Nu söker vi dig som är erfaren projektledare med erfarenhet av upphandling av verksamhetssystem till kommun eller kommunala bolag.
Omfattning: Varierar över tid
Start: Så snart som möjligt
Längd: 2029-12-31
Omfattningen av uppdraget är behovsbaserat så någon exakt %-sats kan inte garanteras, tiden kommer att variera över tid.
Uppdraget genomförs på plats i Södertälje samt på distans efter överenskommelse med beställaren.
Detta är ett uppdrag passande för en underkonsult med de erfarenheter som krävs nedan.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Uppdraget består i att driva förarbete, upphandling, avtalsskrivning och införanden samt överlämning till förvaltning, restpunkter med mera för kommunala Återvinningsföretaget.
Kundens inköp processleder det formella upphandlings- och avtalsarbetet men du kommer leda upphandlingens funktionella kravställning, agera förhandlingsledare, införandeansvarig, ansvarig för restpunkter mm.
Kunden tillhandahåller sakområdeskompetens. För din del är det däremot viktigt att förstå hur denna lösning ska relatera till den centrala IT-funktionen, DigITs tjänster, systemförvaltning och samverkansorganisation. Den nya lösningen ska således sömlöst kunna fungera i relation till kommunkoncernens befintliga, avtalade och införda outsourcingtjänster samt kommunkoncernens befintliga tjänstekatalog, systemförvaltning och organisation.
Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla nedan kriterier:
● Du SKA för detta uppdrag ha varit huvudansvarig för en LOU-baserad IT-upphandling tidigare, från upphandling till införande, för en större offentlig organisation, som avslutats senast för 4 år sedan.
● Du SKA ha varit huvudansvarig för en transformation av en större IT-lösning från ett befintligt avtal och lösning till ett nytt avtal och lösning. Med huvudansvarig avses att man hållit samman projektgrupp, styrgrupp, förhandlingsarbete, införande, överlämning till linjen samt restpunkter.
● Du SKA ha upphandlat och infört system för en större organisation. Med större organisation avses mer än 100 arbetsställen, mer än 8000 användare, mer än 3000 datorer.
● Upphandlingar i samverkan med Telge Inköp, meriterande.
● Kännedom om Södertälje kommunkoncern, meriterande.
● God kännedom om den centrala IT-funktionen, DigITs, tjänster, systemförvaltning och samverkansorganisation,
meriterande.
Referensuppdrag:
Du behöver lämna minst två (2) referensuppdrag som visar på erfarenhet på LOU-baserad IT-upphandling tidigare, från upphandling till införande, för en större offentlig organisation, som avslutats senast för 4 år sedan.
Din ansökan skall innehålla information om:
• Uppdragsgivare samt kontaktuppgifter till referent
• Beskrivning av uppdrag (tidsperiod, arbetsuppgifter, leverans).
Om verksamheten
Låter detta som ett uppdrag som kan passa in på dig? Då söker du via länken i annonsen.
Observera kort svarstid och att urvalet sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Välkommen!