Administratör till SigtunaHem
Är du en strukturerad och organiserad person som är duktig administrativt? Trivs du i en viktig stödfunktion där samarbete och ansvarstagande är centralt? Då kan detta vara rollen för dig!
Som administratör hos SigtunaHem får du en central roll där du stödjer både kollegor och ledning i viktiga administrativa uppgifter. Det är idag ca 70 anställda och du blir en del av ett team om sex medarbetare. Kontoret är beläget med ca 10 minuters promenad ifrån pendelstationen i Märsta. Här ges möjlighet till hybridarbete om arbetsuppgifterna tillåter.
Detta avser en tillsvidareanställning och du blir anställd av SigtunaHem. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan!
Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
För den här tjänsten tillhör du SigtunaHems fastighetsutvecklingsavdelningen som ansvarar för områdes-, verksamhets- och fastighetsutvecklingsfrågor; med kunden i fokus. I rollen som administratör är du ett stöd till hela organisationen inom frågor som rör informationshantering, diarieföring och GDPR.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I den här rollen får du varierande arbetsuppgifter med fokus på informationshantering och administration. Du ansvarar för diarieföring, arkivering och hantering av allmänna handlingar. Som administratör är du processägare för rutiner inom informationshantering och GDPR. I arbetsuppgifterna ingår även att ge internt stöd i dokumenthantering och att följa upp att rutiner efterlevs. Du ansvarar för funktionsbrevlådan och uppdatera relevanta styrdokument, samt bevakar kommunens beslut och ärenden som kan vara av vikt för bolaget.
En viktig del av tjänsten är styrelseadministration, där du arbetar nära vd och styrelseordförande med att planera och förbereda styrelsemöten. Du kommer också att samverka med kollegor inom avdelningen, men har ett självständigt ansvar inom ditt område. Rollen passar dig som trivs med både struktur och samarbete i en verksamhet med samhällsviktigt uppdrag.
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet som administratör. Du uttrycker dig tydligt och är van att skriva formella texter, samt har goda kunskaper i svenska och engelska. Om du har läst kurser i juridik, statsvetenskap eller samhällsvetenskap eller om du har kunskap om informationshantering, offentlighetsprincipen eller GDPR är det meriterande.
Erfarenhet från offentlig verksamhet är meriterande. Har du även insyn i styrelsearbete och god förståelse för dess processer är det positivt. Du har god datavana och är trygg med Microsoft Office.
I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rollen passar dig som är strukturerad, noggrann och trivs i en stödjande roll. Du trivs med att ge service och stöd till kollegor, styrelsemedlemmar och externa kontakter. Du har en god förståelse för rollen som stödfunktion och ser värdet i att bidra till helheten.
Du arbetar självständigt och tar ansvar för dina uppgifter, men samarbetar gärna och bidrar till en god arbetsgemenskap. Rollen kräver hög integritet, då du hanterar ärenden och dokument som ibland är av känslig natur.
Om verksamheten
SigtunaHem äger och förvaltar 4 800 lägenheter med hyresrätt i Sigtuna kommun. Vi är ett serviceföretag som erbjuder attraktivt boende och vår verksamhet kännetecknas av långsiktighet och hållbarhet. Vår främsta uppgift är att utveckla trygga och trivsamma boendemiljöer med hög servicegrad. Vi bygger både hyresrätter och bostadsrätter och skapar hållbara, levande och väl fungerande bostadsområden och stadsdelar.
Vad erbjuder vi dig?
SigtunaHem är del av den svenska allmännyttan. Vi är certifierat för miljö- och kvalitetsledning enligt ISO 14001 och ISO 9001. Vi sitter i fina och ljusa lokaler i Märsta med några minuters promenad från Märsta station, hit tar du dig enkelt med både både pendeltåg och fjärrtåg. Här får du ett fritt och omväxlande arbete där du får många stimulerande arbetsuppgifter och kontakter med olika slags människor. Vi står inför spännande utmaningar, med både ny- och ombyggnationer, i en av landets snabbast växande och mest attraktiva kommuner med nära till allt. Vi erbjuder också ett gediget förmånspaket bestående av bland annat flexibla arbetstider, kort dag före röd dag, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag och kompetensutveckling. Vi strävar efter en jämn ålders- och könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi tillämpar i regel sex månaders provanställning.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.
Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.