Poolia 2.0 – Making your job even better

Idag lanseras Poolias nya moderniserade varumärke och grafiska profil. Med den nya identiteten vill Poolia visa upp att företaget är ett modernt bolag som ligger i framkant inom både teknik och kompetens.

Poolia har under de senaste 30 åren fokuserat på att tillsätta kvalificerad kompetens inom tjänstemannaområdet. Som en del av en föränderlig arbetsmarknad har Poolia ständigt förnyat sig och med en kraftigt ökad efterfrågan av sina tjänster har Poolia stärkt såväl sitt erbjudande som sin organisation kontinuerligt.

“Jag känner mig otroligt stolt över att få möjligheten att få vara med och genomföra en lansering som för Poolia ännu ett steg framåt. Det var över 30 år sedan Poolia grundades och vi är experter på det vi gör. Vi adderar hela tiden nya medarbetare med nya kunskaper och förbättras kontinuerligt i vad vi kan leverera till våra kunder sett till både kompetens och teknik. Vi vill att vår nya identitet ska spegla vilka vi har blivit, ett Poolia 2.0 helt enkelt!” säger Mattias Melander, VD på Poolia Sverige.

I samband med lanseringen av rebrandingen presenteras också en ny tagline – “Making your job even better”. Trots att tidigare tagline varit både välkänd och omtyckt både internt och externt upplevde Poolia att det var dags för något nytt som passade bättre med samtiden och den plats bolaget befinner sig på.

“Vi jobbar med rekrytering och konsultaffärer varje dag vilket har gjort oss till specialister inom vårt område. Som bolag har vi på många sätt redan tagit ett steg in i framtiden och det känns fantastiskt att vi nu har gjort en förflyttning även av varumärket” säger Charlotte Sahlin, Marknadsområdeschef på Poolia.