Ordermottagare

Customer Support Specialist till internationellt bolag i Västerås

Tycker du om att ha kundkontakt och ansvara för kundorder och inköp samt stötta med diverse uppgifter gällande serviceplanering? Då kan denna roll vara något för dig!

Vi söker en order/serviceadministratör till vår kund i Västerås under sommaren och hösten för att stötta ordinarie personal under en period då de skall uppdatera sitt system.

• Omfattning: heltid
• Start: senast 2024-07-01
• Längd: till och med 2024-12-31
Detta är ett konsultuppdrag, du kommer att bli anställd av oss på Poolia men kommer att arbeta ute hos kunden i Västerås.

Om tjänsten

Som orderadministratör tar du emot och hanterar allt från kundorder till inköp och fakturering. Du är i daglig kontakt med deras fabrik i Italien samt andra leverantörer för att följa upp och bevaka inköp. När det kommer till servicedelen så handlar det om att stötta deras servicekoordinator med diverse uppgifter såsom att begära material från fabrik.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

• Du är första kontaktperson vid beställningar från kunder via telefon och mail
• Du tar emot och registrerar inkommande kundorder
• Kommunicerar internt och externt vid förseningar eller andra förändringar vad gäller kundorder
• Hanterar och svarar på kundfrågor samt skickar vidare frågor till rött kompetens internt
• Beställer direkt och indirekt material/tjänster från deras fabrik och andra leverantörer
• Följer upp och bevakar inköp från deras fabrik och andra leverantörer
• Har kontinuerlig kontakt med leverantörer och återkopplar vid kvalitetsproblem
• Skapar förfrågningar till fabrik för material som behövs för servicearbete
• Stöttar deras servicekoordinator med diverse uppgifter.

Vem är du?

Vi söker dig som har:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom service och/eller administration
• En god dator- och systemvana
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du är självgående med förmågan att kunna prioritera
Det är även meriterande om du har:
• Sedan tidigare arbetat med kundservice, orderregistrering och inköp
• Tidigare erfarenhet av SAP och ytterligare meriterande om du har erfarenhet av SAP CS modul för Service order/kontrakt.
Som person ser vi att du har en stark förmåga att identifiera och lösa problem på ett lämpligt och professionellt sätt. Vidare har du en stark kommunikationsförmåga och har lätt för att anpassa dig till en föränderlig miljö. Du har även en förmåga att prioritera ditt arbete på ett effektivt vis.

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan via länken i annonsen! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Om verksamheten

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu
Stad
Västerås
Publicerad
4 juni
Sista ansökningsdag
3 juli
Omfattning
Visstidsanställning
Referensnummer
71648

Cecilia Östling

Julia Asplund