Teknisk Support

Aurora Innovation söker 2nd line support Agent

Vill du hjälpa hälso- och sjukvården bli världsledande inom digitalisering? Önskar du få göra skillnad på riktigt? Vill du vara med på en förändringsresa?

Aurora Innovation rekryterar nu en 2nd line support Agent med tidigare erfarenhet från support och ett genuint intresse för service.

Aurora Innovation erbjuder dig en chans att ta plats i en organisation som genomgår en spännande förvandling med ny teknik och utökade samarbetsytor, där verksamheten värdesätter trivsel på arbetsplatsen tillsammans med en öppen och ärlig atmosfär. Hos Aurora Innovation blir du en del av ett starkt team med fantastiska kollegor. Organisationen är engagerad och motiverad och står inför flera spännande utmaningar.

Detta är en direkt rekrytering av Aurora Innovation där vi på Poolia har fått möjlighet att hjälpa till i rekryteringsprocessen. Urvalet sker löpande så ta chansen att bli Aurora Innovations nästa kollega redan idag.

Om tjänsten

I rollen som 2nd line support Agent bidrar du till verksamhetens utveckling framåt genom att påvisa var förbättringspotentialen är som störst via förbättringar av processer, rutiner och dokumentation. 2nd line support är den primära vägen in för Aurora Innovations partners när de har tekniska problem.

Teamet består av två supportagenter och 2nd line Support Team Leader. Du rapporterar till 2nd line Support Team Leader.
I denna roll kommer det ha ett nära samarbete med agenterna i 1st line support teamet, Aurora Innovations internationella dotterbolag samt med andra nyckelpersoner i verksamheten.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

I rollen som 2nd line support Agent kommer du bland annat ha följande arbetsuppgifter:
• Ansvara för andralinjens support för Aurora Innovations egna produkter/tekniska lösningar och leveranser
• Hantera incidenter och förfrågningar samt felsöka de egna produkterna/tekniska lösningarna tillsammans med 1st line, utvecklare, operationstekniker och kunder
• Sortera så rätt ärende hamnar hos rätt team
• Uppdatera kunder och projektmedlemmar om framsteg, utmaningar och eventuella förbättringar i support och förvaltning
• Följa upp ärendestatistik och förvaltningsaktiviteter internt och med kund

Vem är du?

För att trivas i rollen som 2nd line support Agent så är du ansvarstagande, serviceinriktad och initiativrik. Du har en prestigelös attityd, tycker om att vara en del av ett team och ser möjligheter där andra ser problem. Vi tror även du har god servicekänsla och ett gott kundbemötande.
Då du kommer arbeta över många kontaktytor både nationellt och internationellt krävs det god förmåga av både svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du kan holländska, finska, estniska, spanska eller tyska.

För att bli framgångsrik i rollen som 2nd line support Agent så söker vi dig som tidigare arbetat inom IT-support eller telecombranschen. Då tjänsten är operativ så behöver du vara trygg i din IT-kunskap. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom IT eller projektledning. Vi ser det också som ett stort plus om du tidigare arbetat på ett Saas-bolag.

Om verksamheten

Aurora Innovation hjälper företag och organisationer att öka tillgängligheten och underlätta kontakten mellan människor. Vi utvecklar och erbjuder kommunikationslösningen Aurora TeleQ. Lösningen är molnbaserad och marknadsledande. Aurora Innovation har stabil tillväxt och expanderar kraftigt i Europa.

Företaget grundades 1996 i Uppsala. Idag är vi ca 100 anställda som arbetar inom drift, utveckling, sälj, marknad och kundservice. Vi omsätter ca 150 miljoner och har huvudkontor i fräscha lokaler i centrala Uppsala. Övriga kontor finns i Finland, Nederländerna och Spanien. Vi har cirka 3 500 molnbaserade installationer hos våra kunder runt om i Europa och arbetar aktivt med att bredda vår marknad.

Ansök nu
Stad
Uppsala
Publicerad
1 november
Sista ansökningsdag
28 november
Omfattning
Tillsvidareanställning
Referensnummer
66270