Change Manager

Aurora Innovation rekryterar Change Manager

Vill du hjälpa hälso- och sjukvården bli världsledande inom digitalisering? Vill du vara med och utveckla Aurora Innovations change management process? Har du tidigare jobbat i en liknande tjänst? Då kan detta vara tjänsten för dig.

Aurora Innovation rekryterar nu en Change Manager med erfarenhet att driva change management och ett kundfokuserat tankesätt. I denna roll blir du en viktig del i Aurora Innovations fortsatta utveckling av deras change- och releasearbete.

Aurora Innovation erbjuder dig en chans att ta plats i en organisation som genomgår en spännande förvandling med ny teknik och utökade samarbetsytor, där verksamheten värdesätter trivsel på arbetsplatsen tillsammans med en öppen och ärlig atmosfär. Hos Aurora Innovation blir du en del av ett starkt team med fantastiska kollegor. Organisationen är engagerad och motiverad och står inför flera spännande utmaningar.

Detta är en direkt rekrytering av Aurora Innovation där vi på Poolia har fått möjlighet att hjälpa till i rekryteringsprocessen. Urvalet sker löpande så ta chansen att bli Aurora Innovations nästa kollega redan idag.

Om tjänsten

Du blir en viktig del av avdelningen Service and IT Delivery som ansvarar för Aurora Innovations IT och drift av test- och produktionssystem. I rollen som Change Manager driver du arbetet att utveckla vår change management process. Med din samlade erfarenhet identifierar du förbättringar och effektiviseringar samt driver implementering av best-practice i change-arbetet för att minimera risker relaterade till förändringar i våra produktionsmiljöer.

Vem är du?

För att bli framgångsrik i rollen som Change Manager har du flerårig erfarenhet av att driva change management i en agil och processorienterad miljö. Du har arbetat i Saas-bolag där du fått förståelse och respekt för kundperspektivet och Saas-bolagets möjligheter och utmaningar. Vi ser även att du har goda kunskaper och praktisk erfarenhet av ITIL och hur SLA ska tolkas och tillämpas. Sannolikt har du en bakgrund inom systemutveckling, test eller annan roll som gett dig kunskap och förståelse för systemutvecklingens livscykel.

För att trivas i rollen som Change Manager är du van att självständigt driva och planera ditt arbete och du har framgångsrikt drivit förändringsarbete i projekt eller linjeorganisation. Vi tror även att du är en duktig kommunikatör och stimuleras av att ha breda kontaktytor och samverkan mellan avdelningar. Du är noggrann, analytisk och kundfokuserad med förmågan att se kundens perspektiv.

Om verksamheten

Aurora Innovation hjälper företag och organisationer att öka tillgängligheten och underlätta kontakten mellan människor. Vi utvecklar och erbjuder kommunikationslösningen Aurora TeleQ. Lösningen är molnbaserad och marknadsledande. Aurora Innovation har stabil tillväxt och expanderar kraftigt i Europa.

Företaget grundades 1996 i Uppsala. Idag är vi ca 100 anställda som arbetar inom drift, utveckling, sälj, marknad och kundservice. Vi omsätter ca 150 miljoner och har huvudkontor i fräscha lokaler i centrala Uppsala. Övriga kontor finns i Finland, Nederländerna och Spanien. Vi har cirka 3 500 molnbaserade installationer hos våra kunder runt om i Europa och arbetar aktivt med att bredda vår marknad.

Ansök nu
Stad
Uppsala
Publicerad
21 november
Sista ansökningsdag
18 december
Omfattning
Tillsvidareanställning
Referensnummer
66557