Helpdesk

Servicedesk i Umeå

Vi letar efter duktiga supporttekniker som brinner för IT och teknik! Vi arbetar med allt från lokala, dynamiska bolag till internationella koncerner – vilket ger dig som konsult en unik möjlighet till varierande utmaningar inom ditt kompetensområde. Vänta inte med din ansökan, vi arbetar löpande med urval inför kommande behov!

Om tjänsten

Som supporttekniker arbetar du som problemlösare av IT-frågor, alltid med största fokus på användaren. Du kommer arbeta med 1st line, där du sitter antingen hos uppdragsgivaren eller är ute och arbetar i användarnas miljöer. Oavsett i vilken roll du arbetar kommer din vardag att vara fartfylld där du kommer få använda dig av din tekniska förmåga. Arbetsuppgifterna inkluderar support främst genom telefon och mail. Generellt arbetar du inom något eller flera av nedanstående områden:
• Ärendehantering
• Felsökning
• PC-support
• Windows
• Mailklienter
• Active Directory
• Skrivare och kringutrustning
• Mobilitet
• Nätverk
• Dokumentation
• SLA

Vem är du?

Du har utbildning inom IT eller har skaffat dig motsvarande kunskaper genom arbete. Du har tidigare arbetat med IT-drift, support och att hjälpa användarna med deras datorer och applikationer. För att du ska trivas i rollen är du som person noggrann, strukturerad och självständig, du har framför allt en positiv attityd och ett stort intresse för IT. Du skall vara van att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi ser att du har en god samarbetsförmåga och är mycket serviceinriktad. Vidare är du flexibel, lösningsorienterad och har ett öppet sinne som gör dig lättplacerad på olika typer av arbetsplatser. Vi ser även att du bemöter med god service och är driven som person.

Det är bra om du har kännedom inom ärendehantering, felsökning, Active Directory, Windows 7/10, Basic Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP, Router/Switch, Proxy). Ytterligare tekniska kompetenser kan vara mycket meriterande beroende på specifikt uppdrag – var noggrann med att notera dina specifika kompetenser och erfarenheter i din ansökan!

Det är meriterande om du även har en eftergymnasial utbildning inom IT (support, nätverk, system, drift), gärna YH/KY med LIA-erfarenhet. Det är mycket meriterande om du har befintlig erfarenhet inom servicedesk, helpdesk eller liknande roller.

Om verksamheten

IT-branschen är dynamisk och konstant föränderlig, det vet vi på Poolia IT. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer en konsult. Att få rätt person på rätt plats är vi specialister på och vi vet vikten av nytänkande inom IT-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Ansök nu
Stad
Umeå
Publicerad
1 juli
Sista ansökningsdag
31 juli
Omfattning
Tillsvidareanställning
Referensnummer
53972

Helena Forsberg

Vi använder cookies som hjälper oss förbättra din upplevelse på sajten.
För mer detaljer läs här.