Administratör

Administratör till Sundbybergs Stad!

Om tjänsten

Vår kund är i behov av extra administrativt stöd på enheten för upphandling. Därför söker vi nu, för ett konsultuppdrag, dig som har erfarenhet inom området.

Omfattning: 50% med möjlighet till mer vid behov.
Start: omgående
Längd: t.o.m. 2023 02 15

Du blir anställd av Poolia men kommer att arbeta ute hos kunden i Sundbyberg.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat:
• Att löpande förbereda och lägga in underlag inför nämnd/nämnder. Äga processen självständigt och föra dialog med berörd nämndsekreterare och stötta upphandlarna i processen. Vara den som håller koll och samlar in handlingarna inför de olika sammanträdena och håller koll på de olika stoppdagarna.
• Diarieföra i Public 360 och lämna för arkivering, samtliga upphandlingar/direktupphandlingar/avrop som Upphandlingsenheten ansvarar för.
• Löpande sekretessmarkera anbud inför utlämningar.
• Mottagsattestera och kontera upp inkomna fakturor till upphandlingsenheten vid behov.
• Skapa bokföringsordrar och fakturera vidare internt till Stadens bolag vid behov.

Vem är du?

För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha arbetat minst 1–2 år inom kommunal verksamhet som administratör och/eller registrator.

Nödvändiga erfarenheter och kvalifikationer därutöver är:
• Erfarenhet av diarieföring i Public 360
• Kännedom om nämndprocess inom kommunal sektor
• Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl som i tal som skift.

Därtill har du en god känsla för service, är initiativtagande och trivs med att ha många bollar i luften samtidigt.

Det är även meriterande om du har:
• Arbetat som nämndsekreterare
• Kunskap/kännedom om LOU.

Stämmer ovan in på dig?
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande.

Ansök nu
Stad
Sundbyberg
Publicerad
12 september
Sista ansökningsdag
15 februari
Omfattning
Visstidsanställning
Referensnummer
69512