Helpdesk

Vi söker en erfaren IT-supporttekniker till Skolverket i Stockholm

Vill du arbeta i en dynamisk och varierande miljö där du får använda din tekniska kompetens och problemlösningsförmåga? Då kan denna tjänst vara något för dig!

• Omfattning: 100%
• Start: 2025-01-15
• Längd: två år, med möjlighet till förlängning.
Uppdraget är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av oss på Poolia men kommer att arbete på plats hos Skolverket i Solna i Stockholm. Distansarbete tillåts på upp till 50% om arbetsuppgifterna tillåter det och efter överenskommelse med berörd enhetschef. Arbete ska utföras på vardagar (helgfri måndag-fredag) kl. 07:00/08:00-15:30/16:30

Om tjänsten

I rollen som supporttekniker arbetar du med första linjens tekniska support och användarhandledning. Du ger teknisk support via telefon och mejl till Skolverkets externa målgrupper, som är främst lärare, rektorer, vårdnadshavare och elever. Du jobbar med användarsupport för myndighetens digitala tjänster och skickar vid behov olösta ärenden vidare till andra och tredje linjens support. Du arbetar främst i Skolverkets ärendehanteringssystem Artvise. Du trivs med att representera myndigheten utåt, ger utmärkt service och är väldigt kommunikativ, lyhörd och pedagogisk. Du jobbar strukturerat och följer uppsatta rutiner kring support. Du kommer att tillhöra ett team på för närvarande 7 personer och kommer att arbeta på avdelningen verksamhetsutvecklingsstöd, på enheten för It-arbetsplats och support. Enheten ansvarar för att tillhandahålla, driva och utveckla en modern och serviceinriktad it-support för Skolverkets medarbetare och externa målgrupper.

Vem är du?

För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha:

• gymnasium eller likvärdig utbildning
• goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
• grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• vara pedagogisk och ha en mycket god känsla för service
• lösningsorienterad och nyfiken samt intresserad av människa och teknik
• ha en mycket god initiativ- och samarbetsförmåga
• vara mycket bra på att kommunicera tydligt och pedagogiskt i tal och skrift då arbetet innebär många kontakter med bred målgrupp
• vara noggrann, effektiv och kunna arbeta självständigt utifrån givna ramar
• minst 1 års erfarenhet av teknisk support
• erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem.
Vidare är det högst meriterande om du har:

• eftergymnasial utbildning inom informatik, systemutveckling eller en utbildning som myndigheten bedömer likvärdig för tjänsten
• arbetat inom offentlig sektor
• erfarenhet av ärendehanteringssystemet Artvise eller motsvarande som Skolverket bedömer likvärdigt.
Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om verksamheten

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu
Stad
Stockholm
Publicerad
31 oktober
Sista ansökningsdag
15 november
Omfattning
Visstidsanställning
Referensnummer
72556

Louise Gardell

Cecilia Östling