Inköpare

Supply Chain Coordinator till Alfa Laval!

Är du en team player och har ett stort intresse för inköp? Då kan detta vara något för dig! Poolia söker nu en Supply Chain Coordinator till Alfa Laval för ett konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid med önskat tillträde snarast och sträcker sig i 6 månader med chans till förlängning. Tjänsten är med placeringen på Alfa Lavals kontor i Tumba. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag kl 08.00-16.30 med möjligheter till flex.

Om tjänsten

Som Supply Chain Coordinator kommer du att ingå i ett sammansvetsat team där ni tillsammans är ansvariga för hela värdekedjan från leverantör till kund. Du kommer att ha ett stort kontaktnät både internt och externt (bl.a leverantörer, säljbolag/kunder, Warehouse, speditörer) vilket gör jobbet både varierande och stimulerande. Alfa Laval strävar hela tiden efter att bli bättre och att utvecklas tillsammans med deras kunder så förbättringsarbeten är något som Alfa Laval arbetar med dagligen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Arbetsuppgifterna består i att hantera allt från offert till order och leverans till kund. Arbeta med inköp och Supply Chain på ett distributionscenter av reservdelar. Skicka, bekräfta och bevaka inköpsorder, uppdatera artiklar, hantera claims och kundförfrågningar. Som Supply Chain Coordinator kommer du att få ansvar för ett antal leverantörer samt supportera deras ordinarie inköpare i deras dagliga arbete. Bevaka leveranstider och boka extra transporter vid behov. Stämma av in och utleveranser och koordinera leveransavvikelser. Statushantering av lager och fakturahantering. I rollen ingår också att kontinuerligt förbättra och utveckla teamets och företagets processer.

Vem är du?

För att snabbt kunna kliva in i rollen som Supply Chain Coordinator krävs att du har erfarenhet av inköp (Supply Chain) och några års erfarenhet inom arbetsområdet. Du har avslutad gymnasieutbildning alternativt högskoleexamen. Du är en van användare av affärssystem samt hanterar Officepaketet utan svårigheter. Språkligt så har du förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska då båda språken krävs i det dagliga arbetet.

Vi söker dig som är en positiv team player som tycker om utmaningar och har ett stort intresse för Supply Chain Management och kundservice. Du är lösningsorienterad och gillar att jobba med ständiga förbättringar. Vidare är du en lojal, nyfiken och en social person. Samtidigt drivs av att jobba mot uppsatta mål och tycker om att jobba både i grupp och självständigt.

Om verksamheten

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu
Stad
Stockholm
Publicerad
8 augusti
Sista ansökningsdag
22 augusti
Omfattning
Visstidsanställning
Referensnummer
65342