Löneansvarig

Lönekonsult

Är du en kunnig och serviceinriktad lönekonsult med stor vilja att ta ansvar? Drivs du av utveckling, effektivisering och vill vara med på en förändringsresa i ett bolag som gör skillnad, då ska du läsa vidare! Vi har just nu ett uppdrag hos en av våra kunder i centrala Stockholm på cirka 6 månader.

Om tjänsten

På löneavdelningen hos vår kund, som kommer att bestå av elva medarbetare och en lönechef, hanteras löner för ca 2100 anställda. Här jobbar man tillsammans enligt lean-principer vilket ställer krav på struktur och samarbetsförmåga. Du kommer att arbeta med lönehanteringen – alltifrån anställningsavtal, rättelser, olika ledigheter, jourberäkningar, förmåner, införsel, intyg, utredningsarbete, kontroller med mera fram till verkställan av lön. Traktamenten och utläggshantering ingår också i rollen, liksom utbildning och dokumentation. Hos kunden hanteras två olika kollektivavtal,

En viktig del i denna tjänst är att via telefon, mejl och personliga möten bistå med bästa möjliga stöd och support till verksamhetens chefer och medarbetare. Här får du dessutom utrymme att interagera med medarbetare i hela bolaget och hålla introduktionsutbildningar för nyanställda inom löneområdet.
För rätt person kan det finnas möjlighet att i framtiden fördjupa sig inom systemsidan och tillsammans med systemförvaltare även arbeta med system, utdata och kvalitetssäkring.

Vem är du?

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning med inriktning mot lön och minst tre års erfarenhet av arbete inom löneadministration, förslagsvis från en större organisation alternativt shared service center. Du har ett stort systemintresse och generellt goda IT kunskaper, främst i Excel. Meriterande är erfarenhet av lönesystemet Personec P, bemanningssystemet Time Care samt jourberäkningar. Du är van att tolka olika kollektivavtal och är väl insatt i lagstiftning och regelverk inom området. Vi ser även gärna att du har ett intresse av bokföring då det är ett nära samarbete med ekonomiavdelningen. Eftersom rollen inkluderar många kontakter behöver du kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som tar stort eget ansvar, driver ditt arbete framåt och trivs med att ta en aktiv roll i att bidra till förbättringsarbete. Din förmåga att organisera och planera arbetet samt följa gemensamma rutiner är god och du är givetvis van att hantera deadlines. Vidare är du effektiv och kvalitetsmedveten och eftersom rollen inkluderar att supportera verksamheten i olika lönefrågor behöver du dessutom vara hjälpsam, serviceinriktad och lyhörd. Självfallet hanterar du information och frågeställningar inom lön med hög integritet och gott omdöme. Med din positiva inställning och goda samarbetsförmåga finner du det självklart att bidra till ett trevligt arbetsklimat och att vidareutveckla lönefunktionen hos vår kund,

Om verksamheten

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu
Stad
Stockholm
Publicerad
10 september
Sista ansökningsdag
20 september
Omfattning
Visstidsanställning
Referensnummer
54479

Emma Wöyer

Vi använder cookies som hjälper oss förbättra din upplevelse på sajten.
För mer detaljer läs här.