Helpdesk

IT-tekniker till Octapharma

Nu söker vi efter dig som har några års erfarenhet som IT-tekniker och vill ta nästa kliv i din karriär. På Octapharma kommer du erbjudas ett varierande jobb med härliga kollegor och bra utvecklingsmöjligheter, samtidigt som ditt arbete gör skillnad, Som IT-tekniker skapar du förutsättningar för att förbättra människors hälsa och liv – både idag och imorgon.

Du hittar Octapharma i en toppmodern anläggning, mitt på Kungsholmen i centrala Stockholm, där man jobbar med den senaste tekniken, för att nu och i framtiden skapa säkra och kvalitativa läkemedel. Alla medarbetare erbjuds en god arbetsmiljö, och inte minst goda luncher i vår fina restaurang eller möjligheten att promenera längs Mälaren på lunchrasten.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Som IT-tekniker ingår du i ServiceDesk och dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Du ansvarar för behörighets- och licenshantering.
• Supportärenden som rör datorer, skrivare och (industri-) handdatorer.
• Support av kringliggande teknisk utrustning såsom projektorer, skärmar, smartphones etc.
• Ärende- och incidenthantering i ärendehanteringssystem.
• Användarsupport för olika system via mail och telefon
• Uppföljning av ärenden med personal.

Vem är du?

Octapharma vill växa långsiktigt tillsammans med dig och göra sitt bästa för att du trivs och utvecklas på jobbet. För att du ska trivas i den här tjänsten behöver du följande erfarenheter:
• Du har gärna en gymnasial utbildning med datainriktning, eller kompletterande utbildning inom IT.
• Du har 3–5 års erfarenhet inom IT-support, eller motsvarande erfarenhet från liknande kundsupport.
• Språkkrav är svenska och engelska i såväl tal som skrift då support sker på båda språken.
• Det är meriterande om du har certifieringar, kursintyg eller annat dokumenterat underlag för vidare kompetens inom IT.
• Kan du dessutom GPO, Active Directory eller har utbildning inom Windows Server är detta meriterande.

Om verksamheten

Octapharma är ett svenskt, globalt familjeföretag i läkemedelsbranschen som kännetecknas av kompetens, teknik, utveckling, mångfald och gemenskap. Hos oss finner du en familjär stämning och en miljö där människor möts, har roligt, stöttar varandra och jobbar tillsammans.

”Som person har du en utpräglad känsla för service och struktur och lätt för att samarbeta. Du möter många nya personer varje dag och har en förmåga att möta dom i deras tekniska behov, alltid med fokus på service. Du förstår att IT-avdelningens funktion är att stötta övriga organisationen med produkter och tjänster som möjliggör deras vardag. Du arbetar såväl i grupp som självständigt och trivs med förändring och stundvis högt arbetstempo.” – Patrik Baik, Head of IT

Rekryteringen sker i samarbete med Poolia och tillsättningen kan komma att ske innan sista ansökningsdatum, så tvivla inte på att skicka in din ansökan redan idag. Vid eventuell frågor går det bra att höra av dig till Jennifer Nilsson.

Ansök nu
Stad
Stockholm
Publicerad
9 juni
Sista ansökningsdag
30 juni
Omfattning
Tillsvidareanställning
Referensnummer
64589