Teknisk Support

IT-supporttekniker till House of Service

Vill du bli en del av ett framgångsrikt företag, få bidra med dina IT-kunskaper och spendera dagarna med härliga kollegor? Då är det dig vi söker till rollen som IT-Supporttekniker hos House of Service. Stämmer nedan annons in på dig? Då ser vi fram emot din ansökan redan idag.

Om tjänsten

I rollen som Supporttekniker ingår du i ett supportteam om fyra personer som jobbar både onsite och Remote. Tillsammans stöttar ni organisationen i IT-relaterade ärenden avseende programvara och hårdvara där fokuset ligger på hårdvarurelaterande ärenden. Det kan exempelvis handla om felsökning, installera datorer, mobiltelefoner, nätverk eller skrivare. Du arbetar tillsammans med övriga i teamet samt infrastrukturs-teamet för att lösa de tekniska ärendena hos House Of Service kunder. Arbetet utförs per telefon, teams, mail och onsite hos Kund. Du ansvarar för att analysera och bedöma inkommande ärenden från användarna som är företagets anställda. Ärenden som du ansvarar för är både incidenter, beställningar samt mindre projekt.

Du hanterar även nybeställningar av hårdvara som datorer och mobiltelefoner. En viktig del är att säkerställa så datorn är färdig för användning när den delas ut. Utbyte av datorer där leasingavtal går ut är också en viktig del i denna roll. Variationen av arbetsuppgifter är stor och du kommer få en gedigen introduktion samt arbeta tätt tillsammans med teamet.

Tjänsten är tillsvidare och du kommer bli anställd direkt hos House of Service, med sex månaders inledande provanställning.

Vem är du?

Vi tror att du som söker tjänsten har ett stort intresse för teknik och trivs i en roll där du strukturerar och driver ditt eget arbete framåt. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter där du ser det som motiverande att ta egna initiativ. Du har viljan och intresset att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du trivs i en social roll med många kontaktytor och har ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt.
Vidare så ser vi att du:
– Har något års arbetslivserfarenhet av Servicedesk eller IT tekniker
– Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
– Har god datorvana och kunskaper inom Windows och Office-paketet
– Erfarenhet från Microsoft 365
Det är även meriterande med erfarenhet av Active Directory, SharePoint, Klienthantering i Intune eller MAC-miljö.

Om verksamheten

House Of Service är ett välkänt IT företag. Deras uppdrag är att skapa en välfungerande arbetsplats genom ett koncept som heter Framtidens Facility Management. De är verksamma runt i Stockholm med omkring 20 anställda. Företaget har kunder på flertalet orter i Norden och Sverige. På arbetsplatsen råder en familjär stämning och nu letar vi efter en person som vill vara en del av Service Delivery teamet. House Of Service sitter i nybyggt kontor i Solna.

Rekryteringen sker i samarbete med Poolia och du är välkommen att höra av dig till Jennifer Nilsson vid eventuella frågor. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan.

Ansök nu
Stad
Stockholm
Publicerad
2 maj
Sista ansökningsdag
1 juni
Omfattning
Tillsvidareanställning
Referensnummer
71379