Rekryterare

Client Service Coordinator till spännande företag

Vi söker för kunds räkning en professionell och affärsmässig Client Service Coordinator. Du kommer att arbeta mot två kundkonton och säkerställa att deras behov inom bemanning tillgodoses via utvalda bemanningsleverantörer. God kundservice, affärsmässighet och administrativ skicklighet blir av största vikt liksom förmågan att utveckla arbetssätt och rutiner för att skapa så optimala samarbeten som möjligt.

Uppdraget påbörjas i början på 2021 och sträcker sig över hela året till att börja med. Du kommer att vara placerad on-site hos en av kunderna i norra Stockholm.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

I rollen som Client Service Coordinator kommer du att vara kontakten för både kunder och leverantörer rörande bemanningsförfrågningar. Du kommer säkerställa att kundernas behov och kravställning konkretiseras och sedan förmedlas vidare till berörda leverantörer. Smidiga processer och träffsäkra snabba leveranser blir avgörande för att nå framgång.

Då vår beställare är i sin uppstartsfas kommer du inledningsvis att stödja implementeringsteamet med datainsamling, sammanställning av leverantörsdata, administration av avtal, licenser, systemvård etc. Du kommer också ansvara för utbildningsinsatser hos de båda kunderna och bemanningsleverantörerna efter behov samt utföra projektadministrativa arbetsuppgifter. Resor kan förekomma under implementeringsfasen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

I rollen som Client Service Coordinator erbjuder du en hög kundservice till dina 2 kunder samt utvalda bemanningsleverantörer samt skapar affärsmöjligheter där det är möjligt. Du säkerställer att systemfrågor, rapportering och annan administration fungerar smärtfritt och koordinerar eventuella utmaningar till berörda parter.

Du blir spindeln i nätet mellan vår beställare, dennes 2 kunder samt de utvalda bemanningsleverantörerna. Du ombesörjer administrativa göromål så som fakturering, rapportering, uppföljning mm. Vidare bistår du med förbättringsarbete och effektivisering av processer där det är möjligt.

Vem är du?

Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi / service / marknadsföring eller dylikt samt minst 3 års arbetslivserfarenhet inom kundservice och bemanning / rekrytering. Du har med fördel arbetat som rekryterare eller researcher och behärskar både rekryteringshantverket och bemanningsaffären väl. Du är administrativt stark, van vid kundrelationer, kundansvar och kravställning samt behärskar svenska och affärsengelska flytande i både tal och skrift. Meriterande är om du behärskar ytterligare ett europeiskt språk så som tyska. Vidare är du rutinerad i att skriva rapporter, göra lathundar och processbeskrivningar och du behärskar Officepaketet med Word och Excel på en hög nivå.

Du är en duktig kommunikatör som arbetar självständigt, är professionell och affärsmässig och tar dina projekt i mål. Du är Flexibel och prestigelös men också resultatinriktad och ditt driv och engagemang genomsyrar dina arbetsinsatser. Vidare trivs du i en koordinerande roll med många kontaktytor och du intergarerar vant på alla nivåer hos både kunder, vår beställare och andra samarbetspartners.

Ansök nu
Stad
Stockholm
Publicerad
14 januari
Sista ansökningsdag
28 januari
Omfattning
Tillsvidareanställning
Referensnummer
58447

Karin Risberg

Vi använder cookies som hjälper oss förbättra din upplevelse på sajten.
För mer detaljer läs här.