Kundtjänstchef

Business Support Manager till vår kund inom apoteksbranschen

Är du modig, pålitlig, inspirerande och inspirerar andra att vara det samma? Poolia söker dig som vill ansvara och leda avdelningen Business Support hos vår kund inom apoteksbranschen. Rollen innefattar en kombination av operativt arbete och strategisk utveckling inom ansvarsområdena kundservice, säljstöd, prognosarbete, masterdata och processutveckling. Vår kund är en välkänd leverantör inom dagligvaruhandeln och har kontor norr om Stockholm. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

I rollen som Business Support Manager kommer ditt fokus vara att leda och utveckla dina medarbetare för att möjliggöra den bästa servicen och säkerställa att kundnöjdheten är den bästa tänkbara. Som chef för Business Support-avdelningen har du ett övergripande ansvar att säkerställa att vår kund ger den bästa möjliga service till sina kunder kopplat till order och säkerställer att teamet agerar proaktivt i dialog med kund.

För att nå framgång i rollen är det viktigt att föra en bra dialog med produktion och lager i syfte att ge kunderna korrekt information och effektivisera de interna flödena. En viktig del i rollen är att vara insatt i vår kunds partihandelstillstånd och säkerställa att de handlar i enlighet med detta. I ditt ansvar ingår även ett övergripande ansvar för att prognosarbetet i organisationen fungerar på ett optimalt sätt samt verka för att forecast accurancy-mål uppnås. I ditt ansvar ingår även att driva utvecklingsprojekt för att säkerställa att processer och system kontinuerligt förbättras med syfte att underlätta affärerna samt öka kvalitén och effektiviteten inom Business Support. Som chef för Business Support har du budgetansvar och rekryteringsansvar för avdelningen.

Avdelningen Business Support ansvarar för att supportera sälj- och marknadsfunktionerna genom att hantera och administrera orderflödet och kundkontakt kopplat till order. Avdelningen är övergripande ansvarig för administration och support för säljstödsystem och kontaktpunkt för interna och externa parter rörande systemen för att underlätta det affärsrelaterade arbetet. Avdelningen koordinerar och administrerar även prognoser i organisationen samt stöttar andra avdelningar i prognosfrågor samtidigt som den ansvarar för masterdata/artikeladministration gällande nya artiklar i interna och externa artikeldatabaser. En viktig del i avdelningens arbete är även att identifiera effektiviseringar, utveckla processer, flöden och system kopplat till sälj- och marknadsfunktionernas arbete.

Vem är du?

Vi söker dig som har god erfarenhet från att leda team inom kundsupport samtidigt som du har hanterat komplext arbete i relation med sälj & marknad och är redo för nästa utmaning. Du har även stor systemerfarenhet och tidigare arbetat med säljstödsystem och ERP-system. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att implementera SAP. Vidare har du erfarenhet från prognosarbete samt erfarenhet från att forma och utveckla team.

För att lyckas i rollen brinner du för service, ledarskap och för att motivera dina medarbetare att nå resultat. Som person är du service-minded, noggrann, lösningsorienterad och proaktiv. Då rollen innebär många kontakter såväl internt som externt förväntar vi oss att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och på engelska. Vi ser att du har gymnasieutbildning med inslag av administration. Det är meriterande om du har Supply Chain-kompetens som påbyggnad eller dylikt.

Om verksamheten

Tjänsten är ett vikariat på heltid hos vår kund i Solna. Planerad start är 1 december och vår kund har ett långsiktigt behov därför är vikariatet inledningsvis på ett år. Ansökningar tas endast emot via annonsen. Urval och intervjuer sker löpande.

Ansök nu
Stad
Stockholm
Publicerad
15 oktober
Sista ansökningsdag
1 november
Omfattning
Vikariat
Referensnummer
57703

Vi använder cookies som hjälper oss förbättra din upplevelse på sajten.
För mer detaljer läs här.