Administratör

Projektadministratör till Trafikverket i Skellefteå

Nu söker vi en noggrann projektadministratör för ett konsultuppdrag hos Trafikverket i Skellefteå.

Omfattning: Heltid 100%
Start: 2024-03-11
Längd: till och med 2025-02-28, med god möjlighet till förlängning

Du blir anställd av Dreamwork men kommer att arbeta ute hos Trafikverkets lokaler i Skellefteå. Viss möjlighet till distansarbete finns i överenskommelse med myndigheten när behov uppstår. Resor i tjänsten förekommer.

Bakgrunden till behovet är att Norrbotniabanan är inne i en expansiv fas där Trafikverket bygger upp en stödfunktion inom projektadministration och kommunikation. I det kommande arbetet har de ett stort behov av att samordna arbetet med dokumentation och informationsmaterial till ett stort antal intressenter.

Om tjänsten

Arbetet innebär administrativt arbete inom Stabens ansvarsområden, i deras projekt och nära enheterna med stöd i informations- och kommunikationsfrågor genom insamling av underlag och material från olika personer i organisationen.

Du kommer att fungera som en administrativ stödfunktion i det dagliga arbetet, för ledning, projektmedarbetare och kommunikationsfunktionen inom staben samt bidrar till att projektet når sina mål. Arbetsuppgifterna kommer att variera beroende på vad som är på agendan och innebär planering och koordinering i nära samarbete med kommunikationsfunktionen. Arbetet kan ske genom insamling av underlag och material från olika personer i organisationen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

I rollen kan följande arbetsuppgifter förekomma:
• Administrativt stöd vid externa presentationer.
• Sammanställa och formulera presentationsmaterial och utställningsmaterial.
• Stöd vid olika event och möten.
• Besökssamordning- hantering av förfrågningar kring studiebesök, platsbesök och så vidare.
• Projektleda olika återkommande interna arrangemang.
• Hantering av interna informationsytor vilket bland annat innefattar uppdatering av information.
• Hantering av regelbundna interna informationsmöten.
• Uppdatering av DIT-skärmar (intern kanal).
• Ta fram fakturaunderlag för kommunikation.
• Fotografering och filmning.

Vem är du?

För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst tre års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
• Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
• B-körkort och tillgång till egen bil
Ovanstående krav ska tydligt framgå i ditt CV.

Därtill har du en god känsla för service, är initiativtagande och trivs med att arbeta tillsammans med andra för att nå uppsatta mål.

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om verksamheten

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu
Stad
Skellefteå
Publicerad
12 februari
Sista ansökningsdag
11 mars
Omfattning
Visstidsanställning
Referensnummer
70704