Supply Manager

Head of Supply Chain

Önskar du att få möjligheten att bygga en supply chain struktur från grunden, att få forma och påverka ditt eget arbete? Trivs du med att arbeta med frihet under ansvar mot tydliga mål? Välkommen till ett modernt och framåtriktat företag i en spännande tillväxtfas där Solideq koncernen (där ställning.se ingår) med sitt mycket starka produktsortiment siktar på att ta positionen som ledande nordisk aktör på byggställningsmarknaden.

Nu förstärker vi med en Head of Supply Chain i Karlskoga

Om tjänsten

I din roll ges du ansvaret för att bygga en tydlig struktur för koncernens inköpsflöden. Du är ett värdefullt stöd för våra inköpare i det operativa inköpsarbetet. Du säkerställer leveranssäkerheten och förhandlar med leverantörer vilket ställer höga krav på god kompetens och affärsmässighet. Du ser över interntransporter och analyserar och utvecklar våra logistikflöden och processer, och ser till att anpassa logistiksystemet efter våra behov. Att tillse att vi erbjuder och lagerhåller attraktiva produkter är av stor vikt. Då vi befinner oss i en expansiv fas och förvärvar nya bolag ansvarar du för att integreringen av dessa sker effektivt och smidigt.

Som Head of Supply Chain ingår du i vår koncernledningsgrupp. En del resor i tjänsten förekommer, företrädesvis till våra siter i Norge.

Vem är du?

För att trivas hos oss tar du ett stort eget ansvar men har samtidigt en stark teamkänsla. Du är öppen och social och förstår vikten av lyhördhet, ödmjukhet, och har förmåga att skapa goda relationer. Du är prestigelös och har ett naturligt sätt att bemöta kollegor, leverantörer och samarbetspartners. Affärsmässighet, kompetens, mod och struktur är signum för dig och gör dig framgångsrik i förhandlingar. Det är en fördel att ha erfarenhet av liknande produkter eller från byggbranschen samt en fingertoppskänsla och genuint intresse av supply chain.

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och logistik/inköp samt flerårig arbetslivserfarenhet inom området. Du behöver ha god systemvana och god kunskap inom logistik- och lagersystem samt Excel och Office-paketet. Du är bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift och har du kunskaper i tyska är det en merit. Körkort B är ett krav då resor i tjänsten förekommer.

Om verksamheten

Solideq Group AB är en koncern med verksamhet främst i Sverige och Norge men med försäljning till hela Norden. Vi har kontor och lager i Karlskoga (huvudkontor), Elverum, Oslo och Bergen och vi är ca 30 anställda. Vår vision är att vara den självklara leverantören & partnern av ställningsutrustning. Vårt uppdrag är att leverera säker och effektiv tillgänglighet på höjden och säkerställa våra kunders långsiktiga konkurrenskraft.
Solideq utvecklar och säljer byggställningar, väderskydd och andra relaterade produkter. Vi har kunder inom bygg & anläggning, olja & gas, skeppsindustrin, hantverkare och privatpersoner. Läs gärna mer på http://www.stallning.se

Urval kan komma att ske löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

I denna rekrytering samarbetar vi med Poolia Örebro/Karlskoga, har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pernilla Dawidson Göranzon, Poolia, 070-090 62 49.

Ansök nu
Stad
Örebro
Publicerad
6 september
Sista ansökningsdag
27 september
Omfattning
Tillsvidareanställning
Referensnummer
65675