Nämndsekreterare till kommun i söderort.
Nu söker vi två (2) stycken nämndsekreterare till vår kund som är en kommun i södra Stockholm.
– Omfattning: Heltid 100%
– Start: omgående
– Längd 1-3 månader
Om tjänsten
Då det finns vakans som behöver täckas upp, så söker vi nu för kunds räkning dig som har erfarenhet av att jobba som nämndsekreterare.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Nämndsekreterare ansvarar för att förbereda möteshandlingar, skriva protokoll och hantera nämndens dokumentation. De ser till att beslut kommuniceras och genomförs korrekt samt att administrativa processer följer gällande lagstiftning. Du agerar även som en länk mellan nämnden, förvaltningen och allmänheten.
Vem är du?
För att vara aktuell för rollerna, så behöver du uppfylla nedan kriterier:
– Högskoleutbildning inom t.ex. statsvetenskap, förvaltningskunskap, juridik eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
– Arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsuppgifter
– Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du har
God systemvana och erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystemen Public 360. Erfarenhet av att hantera frågor rörande offentlighet och sekretess och hantering av personuppgifter.
Om verksamheten
Är detta något som skulle passa dig? Då söker du via länken i annonsen. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma at tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Välkommen!