Innesäljare

Rådgivande Kundtjänstmedarbetare och IT-support till Rejmes i Norrköping

Är du en engagerad och social person med tidigare erfarenhet av att arbeta i en första linje IT-support och ser dig själv arbeta i en varierande roll där du ger service till både interna och externa kunder? Vi söker söker nu dig som vill arbeta med kundtjänst och IT-support.

Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

I den här rollen kommer du arbeta med kundservice mot externa kunder och första linjen IT-support till interna kollegor.

Som kundtjänstmedarbetare har du kundkontakt och ärendehantering via samtal, chatt och mail. Du arbetar med proaktiv bearbetning via telefon där du kontaktar kunder för tidsbokning och erbjudande av tjänster. Du kommer även boka in kunder på verkstadsarbeten vilket innefattar service, reparationer och hjulskiften.

I rollen ingår även IT-support till interna användare som behöver teknisk support eller hjälp med sina IT-system och enheter. Rollen innebär att tillhandahålla grundläggande felsökning, lösa vanliga problem och eskalera mer komplexa problem till andra eller tredje supportlinjen. IT-supporten registrerar och följer upp varje ärende/begäran om service, övervakar statusen för ärende/ticket och följer upp med användarna för att säkerställa att de är nöjda.

Du kommer till ett bolag som är under ständig digital utveckling och kommer ingå i ett sammansvetsat team som dagligen jobbar mot uppsatta mål med ett högt driv av kundnöjdhet och resultat.

Vem är du?

I kundserviceteamet behöver vi olika kompetenser där försäljning, service- och kvalitetsmedvetenhet, engagemang och samarbetsförmåga är viktiga delar. Vi söker dig som är social, driven och lyhörd i en rådgivande roll gentemot kunder. Som person är du tydlig och ser lösningar och du bidrar till teamet med kunskap. Positiv inställning och attityd är en viktig del i arbetet då vi arbetar tillsammans och hjälps åt. Du har en förmåga att med enkelhet kunna navigera mellan olika digitala system.

Vi ser att du som söker har:

– Gymnasiekompetens
– Goda kunskaper i IT- och ärendehanteringssystem.
– Vana av att arbeta med de vanligaste mjukvarorna så som Microsoft Office 365, epostprogram och webbläsare
– Erfarenhet av service direkt mot kund, gärna från kundtjänst eller innesälj.
– Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
– B-körkort.
Det är meriterande om du har grundläggande kunskap om nätverk.

Om verksamheten

Koncernen Tage Rejmes Bil AB grundades 1958 och är idag ett av Sveriges största familjeägda bilhandelsföretag. Företaget är auktoriserad återförsäljare av Volvo, Renault och Dacia personbilar och lätta transportbilar samt av Volvo lastbilar och bussar. Rejmekoncernen erbjuder service och reparationer i 24 verkstäder på 15 orter i Östergötland, Närke, Södermanland, Västmanland och Småland. Koncernen omsätter ca 3 miljarder kronor och har 700 medarbetare.

Ansök nu
Stad
Norrköping
Publicerad
21 maj
Sista ansökningsdag
4 juni
Omfattning
Tillsvidareanställning
Referensnummer
71409