Teamleader

Teamledare leverantörs- och kundreskontra till AKEAB

Poolia söker för rekrytering till Anläggning & Kabel Entreprenad i Malmö AB (AKEAB) i Malmö (Arlöv) en engagerad och självgående Teamledare för leverantörs- och kundreskontra. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträdesdatum kan anpassas efter din nuvarande uppsägningstid.

Vill du arbeta i ett framgångsrikt och expansivt bolag? Trivs du med att utveckla andra människor och få dem att växa? Vill du samtidigt ha ett självständigt ansvar och kunna få en viktig roll i arbetet att vidareutveckla processer och rutiner? Då kan detta vara tjänsten som du söker.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten

Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst med många interna och externa kontakter.

I tjänsten som Teamledare leder du en medarbetare inom leverantörsreskontra och en medarbetare inom kundreskontra.

Ekonomiavdelningen i Malmö ansvarar förutom för AKEAB även för ett flertal dotterbolag samt för koncernens Holdingbolag. Som Teamledare för leverantörs- och kundreskontra har du tillsammans med dina medarbetare följande ansvarsområden:

• Huvudansvarig för leverantörs- och kundreskontran
• Ankomstregistrering & kontering av leverantörsfakturor
• Fakturering
• Påminnelse- & kravhantering
• Inbetalningar
• Betalningar av leverantörsfakturor
• Reklamationer
• Avstämningar av reskontror mot huvudbok och vissa balanskonton
• Se till att attestflödet följs
• Utveckling av processer och rutiner inom leverantörs- och kundreskontraområdet

Du rapporterar till Redovisningschefen.

Vem är du?

Vi söker dig som är gymnasieekonom eller har gått en YH-/KY-utbildning alternativt att du har en kandidatexamen inriktad mot redovisning.

Vi tror att du har minst 3-5 års relevant erfarenhet från självständigt arbete med liknande arbetsuppgifter inom leverantörs- och/eller kundreskontra. Du har intresse av och förståelse för redovisning och moms. Vi ser det som meriterande om du har jobbat i ett medelstort eller större företag med utveckling av processer/rutiner och systemstöd/ digitalisering.

Du har minst normalgoda kunskaper i Excel och Word. Tidigare erfarenhet av Visma.net ERP och Medius Flow är meriterande. Flytande svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten.

Du har ett intresse för projektarbete och att fortlöpande vidareutveckla processer och rutiner.

Som en person är du en teamspelare, strukturerad, självgående, noggrann och ansvarstagande. Du är också förtroendeingivande, pedagogisk, trygg och tydlig samt inspirerande. Det är en fördel om du också är analytisk och flexibel samt att du kan prioritera och planera.

AKEAB erbjuder tjänstepension enligt kollektivavtalet.

Om verksamheten

Akeab är en del av Eleda Group som är en expansiv koncern med fokus på anläggnings-, entreprenad- och servicetjänster inom infrastruktur. Koncernen verkar via regionala bolag i flera regioner i södra och mellersta Sverige där AKEAB är ett av regionbolagen. AKEAB inklusive en handfull dotterbolag omsätter 2,5 miljarder och har 450 anställda. Företagskulturen präglas av en stark entreprenörsanda och bolagen arbetar självständigt i kompletterande geografier med målet att vara en ledande aktör på sin respektive regionala marknad. Eleda Group, som har sitt huvudkontor i Stockholm, har omkring 2 500 medarbetare och en omsättning om 10 miljarder kronor. Eleda Group ägs av Altor och en bred grupp nyckelpersoner i koncernen.

Läs mer om företaget på https://akeab.se/ och om koncernen på https://eleda.se/

Ansök nu
Stad
Malmö
Publicerad
12 juni
Sista ansökningsdag
3 juli
Omfattning
Tillsvidareanställning
Referensnummer
64868