Inköpsassistent

Inköpsassistent till Saab

Om tjänsten

Är du en serviceinriktad och lösningsorienterad person som gillar att arbeta i system kan du vara rätt person för oss. Vi söker en inköpsassistent till vår inköpsorganisation inom Special Mission & Regional Aircraft för arbete mot vår interna produktion.

Tjänsten är ett konsultuppdrag som har önskad start omgående och löper 6 månader framåt med god chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Som Inköpsassistent kommer du att spela en nyckelroll i vårt inköpsteam. Du kommer att stödja inköpsavdelningen i att säkerställa att alla inköp mot internproduktion genomförs effektivt.

Rollen innebär att:
• Assistera de operativa inköparna i dagliga uppgifter och administrativa sysslor som riktar sig mot vår interna produktion
• Hantera och följa upp beställningar, leveranser och fakturor
• Upprätthålla och uppdatera inköpssystemet
• Hantera leverans- och kvalitetsavvikelser med stöttning av leverantörskvalitet.
• Daglig kommunikation med vår interna produktion samt övriga intressenter för att säkerställa att artiklar levereras i tid och enligt specifikation.

Den här rollen innebär ett ansvar att följa upp och rapportera status på leveranser från vår interna produktion.

Vem är du?

• Eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik eller ekonomi är meriterande
• Erfarenhet av arbete i affärssystem är starkt meriterande
• Goda kunskaper i MS Office-paketet, särskilt Excel
• Utmärkt kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt
• Svenska och engelska flytande i tal- och skrift
• Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team
• Strukturerad, ansvarstagande och har förmågan att driva egna arbetsuppgifter framåt

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Om verksamheten

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu
Stad
Linköping
Publicerad
30 september
Sista ansökningsdag
21 oktober
Omfattning
Visstidsanställning
Referensnummer
72305