Inköpare

Inköpare för kommande uppdrag i Linköping

Vi söker ständigt grymma inköpare för kommande uppdrag i Linköping. Konsultuppdragen inom inköp varierar och styrs av våra kunders behov. Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt!

Om tjänsten

Rollen som inköpare kan vara både operativ och strategisk. Dess särskilda förutsättningar varierar efter bransch och den specifika kundens behov. Vi ser gärna att du har en bred erfarenhet, men var noga med att ange just bransch och specifika ansvarsområden gällande dina tidigare erfarenheter.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Som inköpare hos någon av våra uppdragsgivare kan dina arbetsuppgifter ofta inkludera bl.a.:
– Ansvar för löpande inköp och transportbokningar
– Kontakt med såväl olika leverantörer som transportbolag
– Hantera kontakt med kunder/återförsäljare för att säkerställa ett optimalt varuflöde
– Ansvar för artikelregister
– Hantera bevakning, rapportering och uppföljning gällande bl.a. lagernivåer
Rollen kan också innefatta att vid behov vara behjälplig med ordermottagning och i andra delar av organisationen. Du blir en del av inköpsavdelningen, och arbetar även vanligtvis mycket nära orderhantering, logistik och i många fall också marknad/försäljning.
Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Då detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag vet vi inte i förtid vilka exakta arbetsuppgifter tjänsten innehåller.

Vem är du?

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller logistik. Antingen har du längre erfarenhet av arbete med inköp eller så har du kanske precis hunnit påbörja din karriär och är intresserad av att bygga vidare på din kompetens. För att trivas i en konsultroll är det av vikt att du som person är öppen, analytisk och självgående. Du bör ha en god kommunikativ förmåga, intresse för affärsmannaskap och en naturlig känsla för service! Våra uppdragsgivare efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i CV och personligt brev. Notera gärna tillgänglighet och vilken typ av inköpstjänster du främst är intresserad av, för lättare matchning.

Om verksamheten

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu
Stad
Linköping
Publicerad
1 april
Sista ansökningsdag
30 april
Omfattning
Visstidsanställning
Referensnummer
58180

Vi använder cookies som hjälper oss förbättra din upplevelse på sajten.
För mer detaljer läs här.