Teknisk Support och Innesäljare till Fagerhults Belysning
Hos oss på Fagerhults Belysning gör vi saker tillsammans. Vi hjälper varandra, vi skrattar och har otroligt kul på jobbet, men vi vågar också visa oss sårbara. Vill du också vara en bidragande faktor till vår gemensamma framgång och fortsatt starka sammanhållning? Har du dessutom ett starkt intresse för elteknik och för tekniska lösningar och vill ge support i världsklass till våra kunder? Då är det dig vi söker!
Fagerhults Belysning är inne i ett expansivt skede där satsningar på långsiktiga och utvecklande samarbeten med våra kunder är prioritet. Nu utökar vi därför teamet med en Teknisk Support och Innesäljare! Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen som Teknisk Support och Innesäljare ansvarar du för att hantera olika typer av kundsupportärenden och kundförfrågningar från t. ex. elinstallatörer, konsulter, ljusdesigners och landskapsarkitekter. Du hanterar produktfrågor, förfrågningar och reklamationsärenden som du tar vidare internt både inom försäljning och mot produktion. Till dina arbetsuppgifter hör att erbjuda teknisk support, vara rådgivande och introducera kunderna till tilläggslösningar. Förutom inkommande kundkontakter via telefon och mail arbetar du även proaktivt med nya affärsavslut. Dina primära kontaktytor är Fagerhults kunder och dina kollegor som återfinns både i utesäljorganisationen, i dina närmsta kollegor på innesälj samt i fabrik/produktion.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Teknisk support gentemot våra kunder, främst installatörer
Ta fram kundspecifika offerter inom givna ramar
Orderhantering (orderregistrering, leveransplaner, leveransbevakning)
Hantera förändringar av leveransplan under projektets gång
Handlägga reklamationer och returer
Vara ett viktigt bollplank och stöd till företagets utesäljare
Merförsäljning gentemot kunder
Vad erbjuder vi dig?
På Fagerhults Belysning erbjuds du en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö med ett brett spann av arbetsuppgifter. Du kommer ingå i vårt supportteam om 16 personer där alla arbetar mot att möta våra kunders behov och ge den absolut bästa kundupplevelsen. Hos oss arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget.
Placeringsort är Fagerhult där ditt skrivbord står färdigt, men möjligheter till distansarbete ett par dagar i veckan finns, då Fagerhults Belysning tillämpar ”Flexible Work-policy”.
Vem är du?
Vi vill arbeta med dig som är en noggrann och lösningsfokuserad person som älskar att bygga långsiktiga relationer och som alltid säkerställer den bästa möjliga kundupplevelsen. Du är positiv och har ett stor eget driv samtidigt som du gillar ett nära samarbete med dina kollegor. Vi ser även att du är strukturerad och kan prioritera dina egna arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. För att du ska trivas hos oss är det viktigt med ett tydligt kundfokus, att vilja utvecklas och fokusera på framgång. Du har erfarenhet av arbete inom teknisk innesälj/support sen tidigare och känner stor nyfikenhet kring våra produkter. Du talar och skriver obehindrat på svenska.
Om verksamheten
Fagerhult är ett av Europas ledande belysningsföretag med över 4 100 medarbetare i 27 länder. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa och energieffektiva belysningslösningar för professionella inomhus- och utomhusmiljöer. Ett brett utbud av produkter och lösningar som utvecklas med kunskap och insikt om ljusets positiva inverkan på människan i olika miljöer. Fagerhults portfölj av tretton varumärken har samtliga starka positioner på sina respektive hemmamarknader. De har en central roll i tillväxtstrategin för att nå en större marknadstäckning och öka våra marknadsandelar. Läs gärna mer på -We light up your world - Fagerhult Group
Bra för dig att veta
Ansvarig rekryteringskonsult är Linnea Broman, 072-078 83 17, på Poolia Jönköping.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!