Löneadministratör till framgångsrikt Jönköpingsbolag
Är du en noggrann och strukturerad löneadministratör som trivs med att arbeta i team? Vi söker en löneadministratör som vill växa tillsammans med vår kund! Här får du möjlighet att vara med på en framgångsresa på ett stabilt och väletablerat företag, där dina dagar präglas av både skratt och kompetensdelning. Tjänsten ett konsultuppdrag på heltid initialt med möjlighet till förlängning eller anställning för rätt person. Tillträde sker enligt överenskommelse och med placering på företagets nyrenoverade lokaler i Jönköping.
Tycker du om lön lika mycket som oss? Vänta inte! Vi ser fram emot att läsa din ansökan.
Om tjänsten
I rollen löneadministratör spelar du en central roll i att säkerställa att dina kollegor i landet får korrekta löner varje månad. Du och ditt team ser till att era administrativa processer är effektiva och att ni levererar med hög kvalitet. Du och ditt team är en nyckelfunktion som många gärna vänder sig till för frågor och funderingar. Förutom lön och personaladministration ingår granskning av reseräkningar, myndighetsrapportering och beräkning av årsinkomster.
Tjänsten varierande och du kommer få möjligheten att utvecklas inom en mängd olika områden. Teamet i stort hanterar fem olika kollektivavtal i dagsläget. Det är en strukturerad lönefunktion med digitala och framåtlutade processer. Däremot ser vi gärna att du bridrar med dina idéer och tar initiativ till förbättringar. Tillsammans med dina kollegor prioriterar och fördelar ni arbetsuppgifterna för att nå både dagliga och mer långsiktiga mål gemensamt.
Vem är du?
För att passa till rollen bör du ha en eftergymnasial utbildning inom lön eller likvärdigt. Ett eller flera års arbetslivserfarenhet är starkt meriterande men inget krav. I synnerhet inom lön, men annars värderar vi också adminstrativt- och ekonomisk erfarenhet. Det krävs även att du behärska det svenska språket flytande i tal och skrift likväl förväntar vi oss att dina kunskaper i Excel och andra delar av Officepaketet är goda.
Som person är du ansvarstagande och kvalitetsmedveten. Du bryr dig om resultatet och det arbete du lämnar ifrån dig, likväl som du bryr dig om dina kollegor och att bidra till de gemensamma målen. Vidare är du nyfiken och visar detta genom ditt intresse för att lära dig nya saker. Vidare är du en person som trivs i samarbete med andra likväl som att hantera självständiga ansvarsområden. Samarbete motiverar dig och du uppskattar att dela kunskap med andra.
Om verksamheten
Företaget erbjuder en välkomnande och inkluderande atmosfär, där du som medarbetare får möjlighet att växa och utvecklas. De satsar stort på kompetensutveckling, så här finns alla möjligheter att bredda din erfarenhet och bygga vidare på dina kunskaper. Därtill erbjuds möjligheten till att arbeta remote 2-3 dagar i veckan och flex är en självklarhet.
Under din tid som konsult får du vår konsultchef Isabella som kontaktperson. Tillsammans med din avdelningschef på arbetsplatsen är det Isabellas ansvar att säkerställa din trivsel och utveckling. Detta gör vi genom en nära dialog, hög tillgänglighet och olika typer av uppföljningssamtal. Vi blir din trygga partner genom starten på din nya tjänst. Därtill har vi såklart kollektivavtal och friskvård!
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!