Ekonomiassistent till Addbrand
Vill du bli en värdefull del av Addbrands ekonomiteam? Har du erfarenhet av kund eller levreskontra och är nyfiken på en lite bredare roll? Då kan detta vara rätt roll för dig! Addbrand söker nu en Ekonomiassistent som kommer ansvara för kundreskontran för tre bolag inom koncernen samt arbeta med koncernens leverantörsreskontror. Här erbjuds en spännande möjlighet där du blir du en del av ett företag med ett starkt fokus på kundrelationer och tillväxt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Bankeryd där du blir direkt anställd av Addbrand. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Det här är Addbrand
Addbrands vision är att vara den ledande grossisten i Norden på trycksaker. De arbetar med kuvert, lätta emballage, exponeringsprodukter och med mängder av andra pappersprodukter. Dessa säljer de till det ”grafiska mellanledet” som för Addbrand innebär grafiska företag, kontorsvarubolag, promotion företag och reklambyråer i hela Norden.
För att nå bolagets mål och kunna serva deras partners med fler produkter arbetar Addbrand kontinuerligt med att bredda sortimentet. Genom att lyssna på återförsäljare, samtidigt som de hela tiden skannar av marknaden efter passande produkter, ser Addbrand till att ha en ständigt växande produktportfölj. Detta ihop med nya kunder och målet att förvärva inom branschen är grunden i Addbrands mål om ständig tillväxt. Omsättningen i koncernen 2023 var ca SEK 335 miljoner och totalt har koncernen ca 100 anställda. Addbrand finns i Bankeryd (SE), Stockholm (SE), Göteborg (SE), Svedala (SE), Drammen (NO) och Vejle (DK).
Om tjänsten
Som Ekonomiassistent kommer du vara en del av Addbrands ekonomiavdelning som idag består av en grupp härliga kollegor på fyra personer. Här får du vara en del av en positiv och energifylld arbetsmiljö där samarbete och glädje är nyckeln till framgång.
I din roll kommer du huvudsakligen att ansvara för kund- och leverantörsreskontran men även arbeta en del med löpande bokföring. Vidare kommer du vara en viktig del av Addbrands förbättringsarbete och tillsammans med övriga i teamet bidra till att uppdatera rutiner och arbetssätt för att skapa ännu mer effektiva och smidiga processer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för kundreskontra och påminnelsehantering
Arbeta med leverantörsreskontra i tätt samarbete med inköpsavdelningen
Löpande redovisning och avstämning av konton
Uppdatera och följa rutiner för reskontrahantering
Säkerställa att gällande lagkrav följs inom ekonomiområdet
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
Eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi
Några års erfarenhet av arbete med kund- eller leverantörsreskontra. Meriterande om du tidigare arbetat med redovisning
Stort intresse för system och goda kunskaper i Excel
Behärskar det svenska och engelska språket i såväl tal som skrift
Personliga egenskaper:
Som person är du noggrann, trygg i dig själv och känner en stark ansvarskänsla för ditt arbete. Du har hög integritet och trivs i samarbete med andra. Du behöver inte vara expert inom området, men det är viktigt att du har ett stort intresse för siffror och att du är villig att utvecklas inom området. För att lyckas så bra som möjligt i denna roll är det viktigt att du är en ansvarstagande och lösningsorienterad person som alltid är mån om att hitta de bästa lösningarna för våra kunder. Vidare trivs du som allra bäst när du får arbeta i en föränderlig miljö där teamwork är centralt.
På Addbrand får du arbeta i en familjär miljö med ett starkt samarbetsklimat, där vi ser flexibilitet och lösningsfokus som nycklar till framgång. Här erbjuds du en inspirerande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas både professionellt och personligt.
Bra för dig att veta
Placeringsort är på huvudkontoret i Bankeryd.
Du rapporterar till Ekonomichef.
Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Linnea Broman på 072-078 83 17.