Administratör

Administratör till DHL Freight i Jönköping

Är du en person som motiveras av att utvecklas och alltid ge god service? Trivs du som bäst i en arbetsroll där din fallenhet för såväl struktur som flexibilitet kommer till sin rätt? Då har vi den perfekta chansen för dig! Vi söker just nu en ambitiös Administratör till DHL Freight i Jönköping. Tjänsten är initialt på konsultbasis under 8 månader med goda möjligheter till övergång i anställning hos kund för rätt person. Önskat startdatum är sista veckan i december eller i början av januari 2023.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

DHL Freight, med kontor på Verktygsvägen 19 i Jönköping, förstärker sitt administrativa team med en stark lagspelare. Avdelningen som hanterar Norge-trafiken står inför en implementering av ett nytt affärssystem i början av 2023. Det innebär att det behövs ytterligare en resurs eftersom utrullningen som ska ske i slutet av januari resulterar i såväl nya arbetssätt som nya arbetsuppgifter. Nu utökas därför teamet med en kollega som har lika stort engagemang och driv som övriga gruppen. Låter det som en intressant utmaning för dig?

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

I rollen som Administratör på DHL Freight hanterar du sändningar och tulldokument avseende styckegods, pallar och partier till och från Norge. Du kommer tillsammans med ett trevligt team på fyra personer sköta administrationen med huvudansvar för Norge.
Arbetsuppgifterna består framförallt av:
– Daglig uppföljning av tulldokument och hantering av eventuella avvikelser
– Lastplanera och följa upp styckegodsbilar från avgående terminaler
– Uppföljning av sändningar och tullstatus, samt avvikelsehantering
– Skapande och sammanställande av tulldokument för export

Din arbetsvardag består av mycket kontakt med kunder, åkerier och även kollegor internt. Ordinarie arbetstid är 08.00 – 17.00.

Vem är du?

Vi söker dig med god datavana och tidigare erfarenhet av arbete med skriftlig och muntlig kommunikation på engelska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administration eller kundtjänst och det är meriterande är om du har erfarenhet av att hantera administrativa ärenden från transportbranschen. Därtill kräver tjänsten att du talar och skriver flytande även på svenska samt har goda kunskaper i MS Office.

För att passa för rollen som administratör till DHL Freight är du en ambitiös och ödmjuk lagspelare som trivs med externa och interna kontakter. Du tar enkelt till dig ny information, vill driva frågor framåt och är prestigelös. Du trivs i en arbetsmiljö där alla hjälps åt och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete i en föränderlig miljö. Då viss övertid kan förekomma är det viktigt att du har en viss flexibilitet och drivs av att alltid ge den bästa möjliga service till både kunder och kollegor internt.

Om verksamheten

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu
Stad
Jönköping
Publicerad
16 november
Sista ansökningsdag
30 november
Omfattning
Visstidsanställning
Referensnummer
66531