IT-ÄLSKANDE SUPPORTTEKNIKER TILL MALMÖS BÄSTA SERVICEDESK

  • Poolia IT,
  • Servicedesk,
  • Malmö

Inlagd för 2 månader sedan Referensnummer 47087 Ansök senast 2017-08-31

Vill du arbeta med IT, service och administration? Detta i en kombination med kollegor som delar ditt genuina intresse för IT? Malmös bästa servicedesk behöver nu förstärka sitt team med just dig! Start är i augusti/ september, men det är jätteviktigt att du söker redan idag, detta då urval för att hitta vår nästa stjärna sker löpande!

Arbetsuppgifter

Du kommer ingå i ett lösningsfokuserat team som arbetar med såväl svensktalande som engelsktalande kunder. Företagskunderna ringer till er när de får problem med sin IT-utrustning, kan vara allt från att skärmen är blå till att de behöver ett nytt lösenord. (Och tusen andra problem som kan uppstå med datorer, skrivare etc). Det är din uppgift att med en hög servicegrad hjälpa kunden på ett professionellt sätt utan att tappa det höga tempo som är i en 1st support. Som sagt det är ett högt tempo och det är din uppgift att lösa ärendet eller skicka vidare ärende som ska till 2nd line eller annan lösningsgrupp inom företaget.

Gillar du att ge dina kunder högklassig service och brinner för IT? Då är det rätt tjänst för dig! Läs vidare för att se våra önskemål och krav på erfarenhet.

Utbildning / Erfarenhet

Vi vill helst att du har en eftergymnasial utbildning inom IT, gärna yrkeshögskola. Dock vill vi att du söker även om du inte har detta, då din vilja att lära dig nya saker och din arbetsmoral är två jätteviktiga saker för oss. Kanske har du läst IT på gymnasiet och sedan arbetat med liknande arbetsuppgifter, det värderas också högt. Ett krav är dock att du är talar och skriver både engelska och svenska flytande. Det är meriterande om du har arbetat och/eller har kännedom om Active Directory, Windows operativsystem, Linux, Basic Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP), Ärendehanteringssystem, felsökning, mobila enheter, skrivarhantering och Office365.

För att trivas och tycka det är kul måste du ha ett inre driv att alltid vilja ge förstklassig service till dina kunder! Du och ditt team är ett lag och tillsammans ska ni se till att hjälpa era fina kunder med tempo och hög klass. Du är personen som alltid ställer upp för ditt lag och dina kunder. För att lyckas i rollen som 1st line support måste du vara strukturerad, fokuserad och ha koll på läget.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner

Poolia IT

IT-branschen är dynamisk och konstant föränderlig, det vet vi på Poolia IT. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer en konsult. Att få rätt person på rätt plats är vi specialister på och vi vet vikten av nytänkande inom IT-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Ansök senast 2017-08-31

Behöver du hjälp? Ring Poolia! 0770-111 222 info@poolia.se