Helpdesk

1st line Support till vår kund i Ängelholm!

Om tjänsten

Nu söker vi dig som brinner för IT och datorer. Har du själv byggt och bytt ut delar av dina datorer sedan du fick din första? Är det du som är familjens IT-guru? Då är det dig vi söker! Vi letar nämligen efter en grym IT person i rollen som 1st line support till vår kund i Ängelholm. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är mellan 07:00-16:00 eller 08:00-17:00 måndag till fredag. Du kommer att bli anställd som konsult via Poolia under de första 6 månaderna därefter finns det goda möjligheter till en direktanställning hos kunden efteråt för rätt person. Låter detta som tjänsten för sig? Tveka inte med din ansökan, urval och intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har passerat!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Du kommer att sitta i kundens lokaler i Ängelholm tillsammans med två andra kollegor i samma roll, samt tillsammans med 2n line supporten. I teamet kommer du att passa in som tycker om att jobba prestigelöst samt är en person som gärna hjälper och ställer upp för dina kollegor.

Arbetsuppgifter:
• Erbjuda och utföra support inom samtliga IT-system och tjänster enligt gällande ärendehanteringsprocess och tjänstekatalog.
• Utföra tilläggstjänster och administrativa arbetsuppgifter enligt etablerade arbetsmetoder och tjänstekatalog.
• Aktivt arbeta i ärendehanteringssystemet enligt fastställda rutiner och servicenivåer.
• Delta i fortlöpande utveckling av processer, arbetssätt, rutiner och tjänster.
• Samarbeta aktivt med övriga funktioner inom koncernen.
• Arbeta för att nå personliga och avdelningens mål.

Vem är du?

Kunden värdesätter prestigelöshet, öppen kommunikation och en positiv inställning. Vi söker en person som brinner för IT och datorer. Viktigt är även ett stort intresse för arbetsuppgifterna och ett stort servicedriv.

Krav och kvalifikationer:
• Gymnasie/universitetsexamen eller motsvarande arbetserfarenhet inom IT.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, samt förståelse för norska.
• Erfarenhet av aktuella stöd- och verksamhetssystem.
• Erfarenhet av arbete inom IT-support.
• Meriterande: Utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet.
• Meriterande: Förståelse för Active Directory och Cherwell

Förväntad prestation: Vi söker dig som kan arbeta självgående, proaktivt och lösningsfokuserat. Du förväntas leverera och arbeta enligt fastställda processer, policys, och tjänstekatalog för att ständigt förbättra arbetssättet. Vidare ser vi att du bygger goda relationer och aktivt delar med dig av din kunskap till dina kollegor.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu
Stad
Helsingborg
Publicerad
29 februari
Sista ansökningsdag
14 mars
Omfattning
Visstidsanställning
Referensnummer
70637