Kundtjänst

Innesäljare/Kundservicemedarbetare till Momentum

Motiveras du av att skapa långsiktiga kundrelationer och triggas av att göra affärer? Har du lätt för att ta egna initiativ och trivs i en social roll? Att bemöta dina kunder professionellt via både mail och telefon är en självklarhet för dig och tack vare din tekniska nyfikenhet och villighet att hjälpa dina kunder är du framgångsrik i ditt jobb. Momentum vill förstärka laget och nu har du möjlighet att komma till denna ansvarsfyllda tjänst där rekryteringen för rollen drivs av Poolia!

Vi intervjuar löpande med start i Augusti, men viktigast är rätt person så tveka inte att skicka in din ansökan.

Om tjänsten

Momentum söker en driven innesäljare/kundservicemedarbetare. Rollen är bred och därför söker vi efter just dig som trivs med en flexibel och varierande arbetsvardag. Vi letar efter en framåt person som kan vara med och utveckla befintliga och nya affärs- och leverantörsrelationer. Detta kommer bland annat innebära att du arbetar med teknisk rådgivning kring Momentums produkter. Du arbetar med försäljning, ordermottagning, offerthantering och teknisk support. Du kommer arbeta nära utesäljarna och vara ett stöd till dem. Vidare kommer du vara behjälplig med kundservice i butiken och vara en resurs inom lagerhantering och in/ut leveranser av varor. Att leverera förstklassig service är en självklarhet för dig.

Vem är du?

Vi söker dig som har teknisk och industriell erfarenhet samt ett intresse inom området. Du letar efter ett varierat arbete, där vi tror att du trivs med att koordinera flera arbetsuppgifter parallellt. Du vill få möjligheten att arbeta i ett framgångsrikt företag och i ett engagerat team. Dina vänner beskriver dig som driven och framåt. Vi söker dig som är organiserad, anpassningsbar och alltid sätter kunden i fokus. Som person är du initiativtagande och självgående. Du är social och har lätt för att samarbeta med andra.

Det är meriterande om du som söker har relevant branscherfarenhet som innefattar administration, service eller försäljning. Vi ser gärna att du har en bakgrund från industrin och/eller logistik och försäljning. Du har god social förmåga och trivs med att fokusera på relationsbyggande i dina arbetsprocesser. Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team, därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en lagspelare som är lyhörd mot din omgivning, har god förmåga att kommunicera samt har ett prestigelöst förhållningssätt gentemot dina arbetsuppgifter och kollegor. Du kommer att arbeta i en föränderlig miljö vilket ställer krav på att du är lösningsorienterad, har god förmåga att strukturera ditt arbete samt är initiativrik och nyfiken.

– Eftergymnasial utbildning inom exempelvis teknik/industri är meriterande
– Erfarenhet av MS office
– Svenska och engelska i tal och skrift
– Gärna branscherfarenhet inom industri
– Du har ett stort driv och vil gärna ta ansvar för din egen utveckling

Om verksamheten

Momentum Industrial AB är en marknadsledande distributör av industriella komponenter och tjänster till den svenska och norska industrin. Vår mission är ”Tillsammans för en hållbar industri”, vilket för oss innebär att vi finns till för att tillsammans med våra intressenter bidra till att skapa en hållbar industri ur ett socialt, miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vi omsätter cirka 1,1 miljarder SEK och har 310 talangfulla medarbetare. Momentum Industrial AB ingår i Momentum Group-koncernen som är noterat på Stockholmsbörsen.

http://www.momentum-industrial.com/

Sökord: innesälj, kundservice, säljare, kundsupport, administration, ordermottagning, säljsupport, inköp, koordinator, inköpskoordinator, butik, lager

Ansök nu
Stad
Göteborg
Publicerad
3 juli
Sista ansökningsdag
11 augusti
Omfattning
Tillsvidareanställning
Referensnummer
71844

Christian Haraldsson