Ekonom

Ekonomer till kommande uppdrag i Göteborg!

Just nu har vi ett ökat tryck på uppdrag för ekonomer i Göteborgsområdet. Många av de uppdrag som vi får in från våra globala och nationella kunder söker konsulter som vill jobba som ekonomiassistent, redovisningsekonom eller controller. Erfarenhet av något av dessa områden krävs för att vara aktuell för dessa tjänster. Uppdragen startar löpande och har varierad uppdragslängd, ofta med goda möjligheter till förlängning. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Då våra kunder har olika behov av stöttning inom ekonomi, så är följande arbetsuppgifter bara exempel på var uppdraget kan handla om:

– Leverantörs- och kundreskontra
– Kvalitetsansvar
– Sammanställa rapporter
– Fakturering
– Löpande bokföring
– Bokslutsarbete (månads-, kvartals- och årsbokslut)
– Genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser
– Analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat
– Ta fram prognoser kopplade till verksamheten
– Genomföra budgetarbete och budgetuppföljning
– Koncernredovisning

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.

Vem är du?

För att vara aktuell för dessa uppdrag så krävs det att du har flera års erfarenhet av att arbeta med ekonomiuppgifter och gärna att du även har en högskoleexamen som är inriktad mot ekonomi. Du känner dig trygg i rollen som antingen ekonomiassistent, redovisningsekonom eller controller. Du har en stark analytisk förmåga är affärs- och kundfokuserad och tycker om att bidra till förändringar. Vidare är du serviceinriktad, flexibel och tycker om att arbeta i team samtidigt som du obehindrat kan arbeta självständigt. Du har ett starkt systemkunnande och har lätt för att ta egna initiativ. Du har goda kunskaper i MS Office och van vid att jobba med något slags ekonomisystem och analysverktyg. Då det kan röra sig om globala företag förekommer det att rollen innefattar många internationella kontakter, och de ställs därmed höga krav på goda kunskaper i såväl svenska som engelska.

Meriterande ser vi om du har erfarenhet från kommunal eller statligverksamhet.

Om verksamheten

Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör – inom ekonomins hela spektra – såväl till privat som till offentlig sektor.
Urval sker löpande, ansök därför redan idag. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu
Stad
Göteborg
Publicerad
24 juni
Sista ansökningsdag
29 juli
Omfattning
Visstidsanställning
Referensnummer
71776

Nanna McLaughlin