Key Account Manager

Driven och engagerad KAM till Poolia och Uniflex

Drivs du av att göra affärer? Behärskar du hela försäljningsprocessen från “ax till limpa” och ser nykundsbearbetning som en naturlig del i tjänsten? Då kan du vara den KAM vi söker!

Vi på Poolia och Uniflex söker en proaktiv och affärsorienterade Key Account Manager för rekrytering till vår härliga KAM organisation. Vi erbjuder en ansvarsfull och stimulerande tjänst bestående av avancerad tjänsteförsäljning, högt tempo och tuffa förhandlingar. Du kommer att ingå in den nationella KAM organisationen, som är en koncernövergripande funktion, med placering på kontoret i Göteborg och Gårda eller på de 2 kontoren i Stockholm, City och Globen, där man fördelar sin närvaro när man inte är ute och reser. Du rapporterar till koncernens försäljningsdirektör. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, på heltid, och påbörjas enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Här får du möjligheten att arbeta i ett börsnoterat tjänstebolag med kvalificerad tjänsteförsäljning inom alla typer av branscher och med både blue och white collar. Våra bemannings- och rekryteringstjänster riktar sig främst till stora industri-, logistik- och tjänsteföretag med målet att teckna rikstäckande ramavtal. Avtalen fungerar sedan som dörröppnare för våra lokala affärsområden. Du kommer att arbeta i ett mycket erfaret och kompetent team som arbetar hårt men som också tar sig tid att ha riktigt roligt.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Som Key Account Manager driver du nykundsförsäljning och ansvarar för hela försäljningsprocessen, från att initiera kontakter och relationer, till att få förfrågningar, lämna in anbud, implementera, underhålla, utveckla och följa upp de avtal du ansvarar för. Du arbetar rikstäckande och samarbetar med våra regionala team för att skapa goda relationer, fina affärer och nöjda kunder.
I rollen ingår:

– Prospectering
– Nykundsbearbetning
– Förhandling
– Avtalsteckning
– Implementering
– Uppföljning / Utvärdering
– Omförhandling

Tjänsten innehåller en del resande och du förväntas ha körkort.

Vem är du?

Du har en eftergymnasial utbildning inom försäljning, IHM eller motsvarande, samt god erfarenhet av kvalificerat försäljningsarbete B2B inom tjänsteområdet. Branscherfarenhet är ett krav liksom god erfarenhet av nykundsförsäljning och dokumenterat goda säljresultat. Att behärska affärsmässig svenska och engelska, i både tal och skrift är viktigt, liksom god vana av Microsoft Office och andra digitala verktyg.

Du har förmågan att självständigt driva ditt försäljningsarbete och trivs i en dynamisk och snabbrörlig bransch med högt tempo och många kontaktytor. Struktur är av största vikt liksom förmågan att arbeta både operativt och strategiskt, att kunna se både detaljer och helhet. I din yrkesroll är du affärsmässig, resultatinriktad och engagerad. Du driver dina affärer med både fingertoppskänsla, mod och uthållighet och räds inte att öppna okända dörrar. Vi söker en riktig lagspelare – social och entreprenöriell men också lyhörd, flexibel och prestigelös. Du är duktig på att samverka med andra och förstår vikten av laget före jaget.

Ansök nu
Stad
Göteborg
Publicerad
14 juni
Sista ansökningsdag
5 juli
Omfattning
Tillsvidareanställning
Referensnummer
64458