Databasutvecklare

Dataanalytisk Marknadsförare till ett känt livsmedelsföretag i Kungälv!

Vi söker en Campaign Builder / Marknadsförare, med fokus på databas och tekniskt kampanjbygge inom marknadsföring! Vår kund förstärker sitt härliga team av Campaign Builders för deras riktade marknadsföring!

Tycker du det vore spännande att få vara en del av de riktade kampanjer som skickas ut till våra ”Stammisar”, älskar att nörda i databaser och har erfarenhet av SQL – då är du som klippt och skuren att bli vår konsultkollega!

Om tjänsten

Som Campaign Builder / Marknadsförare har du möjlighet att vara del i många sammanhang. Du ansvarar för att förvalta och förbättra de kampanjer som finns, initiera och delta i utveckling av både plattformen och kampanjer, vara delaktig i tjänsteutvecklings- och innovationsprojekt och ansvara för att bygga nya kampanjer. Ditt ansvar löper genom hela processen tillsammans med andra nära kollegor hos oss på Reklam – från att vi når rätt kund, i rätt tid, i rätt kanal, med rätt erbjudande och till rätt pris.
Du är också vår specialist som stöttar med kunskap och rådgivning kring nyttjandet av vår kunddatabas. Här ingår också att ge rekommendationer till lösningar och stötta i metodik kring kundurval, kampanjuppbyggnad och kanalval.

Teamets uppdrag är föränderliga och flexibla i takt med att omvärlden och vårt övergripande fokus och mål ändras. Därför är det också en viktig del i arbetet att ständigt jobba med förbättringar, effektiviseringar och kvalitetssäkring i både arbetsprocesser, kampanjflöden och system/verktyg.

Och sist men inte minst är vi väldigt stolta över vårt grymma team! Vi har ett nära samarbete inom teamet där vi hjälper varandra och stöttar med problemlösning. Vi har egna ansvarsområden och jobbar agilt tillsammans med andra team och på samma sätt planeras och prioriteras våra uppdrag.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100% med placering i Kungälv med möjlighet till viss distansarbete. Nu när vi närmar oss sommaren så räknar vi nästan inte med att start hinner ske innan det är dags att ta semester. Så arbetshypotesen kring start är efter sommaren – men ju förr desto bättre – fram till 2022-12-31 med goda chanser till förlängning.

Vem är du?

Vår omvärld förändras snabbt och för att trivas i rollen tror vi att du gillar att vara en del i ständigt pågående utvecklings- och förändringsarbete. Du tycker om att samarbeta i team men är också självgående och har stort eget driv, engagemang och initiativförmåga. En del i arbetet är att jobba med ständig kvalitetssäkring och förbättringar och du triggas av problemlösning och tycker det är kul att få djupdyka för att förstå eller lösa en uppgift. I rollen har du ett brett nätverk och tycker om att kommunicera. Du är också strukturerad, analytisk och pedagogisk med en förmåga att kunna visualisera data och förklara komplexa samband på ett logiskt och förståeligt sätt. I övrigt ser vi att du har;

• En akademisk utbildning eller motsvarande inom marknadsföring med inriktning Marketing Automation.
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet och en teknisk bakgrund att jobba med kampanjverktyg och/eller databaser. Gärna erfarenhet av CRM.
• Lätt för att förstå helheten i tekniskt komplexa systemlandskap och är intresserad av att lära dig ny teknik.
• Behärskar svenska och engelska i tal och skift.

Teknisk kompetens:
• 3-5 års erfarenhet av att jobba med och i databaser.
• 3-5 års erfarenhet av SQL.

Meriterande kompetens:
• Vi ser gärna att du är van vid agila arbetsmetoder.

Om verksamheten

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Ansök nu
Stad
Göteborg
Publicerad
12 augusti
Sista ansökningsdag
28 augusti
Omfattning
Visstidsanställning
Referensnummer
64634

Johanna Tovesson