Säljare, kundansvarig

Area Sales Manager till Finbin

Drivs du av försäljning och gillar att skapa och utveckla kundrelationer? Är du tekniskt kunnig, har erfarenhet av lösningsorienterad försäljning och/eller annan relevant erfarenhet? Då kan du vara den vi letar efter!

Finbin erbjuder hållbara och högkvalitativa produkter för offentliga miljöer i en stilren skandinavisk design. Här finns en stor personlig vilja att ta ansvar, en kvalitetsmedvetenhet och ett sunt miljötänk. Nu söker Finbin en målmedveten och kundorienterad Area Sales Manager som ska driva och utveckla kunder och affärer. Här får du möjlighet att driva projektförsäljning och att växa i ett stabilt och innovativt säljföretag med ett tillverkande moderbolag i Finland. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Finbin. Du utgår hemifrån, bor med fördel i sydvästra Sverige och ansvarar för ditt eget försäljningsdistrikt som sträcker sig längs hela Västkusten och söderut.

Vi behandlar ansökningar löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

I rollen som Area Sales Manager driver du försäljning och utveckling av Finbins affärer. Du skapar långsiktiga kundrelationer och arbetar med både privat och offentlig sektor. Kunderna är exempelvis kommuner, entreprenörer, byggföretag och andra relevanta aktörer. Du erbjuder Finbins hela produktportfölj med lösningar inom offentliga miljöer som exempelvis cykellösningar. Du driver flera försäljningsprojekt parallellt med både korta och längre tidshorisonter och många kontaktytor.
Du är med och tar fram försäljningsmål och budget samt följs upp mot dem. Du kommer också att representera Finbin på utvalda mässor och events.

Vem är du?

Vi söker dig med god erfarenhet av lösningsorienterat försäljningsarbete B2B, god teknisk kompetens och ett starkt affärsmässigt driv. Du har god förståelse för kravställning och erfarenhet av att omvandla dessa till affärer. Har du god förståelse för segmentet Finbin verkar inom är detta meriterande. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift, har goda kunskaper i Office-paketet, CRM- och ERP-system samt innehar B-körkort.

Som person är du resultatorienterad, effektiv och ordningsam och du trivs att arbeta självständigt i en roll med stort eget ansvar. Du har ett coachande förhållningssätt, är kommunikativ och du tycker om att ge bra service till dina kunder. Att bygga goda relationer är viktigt för dig och du trivs med att vara ute på fältet för att träffa kunder och samarbetspartners.

Om verksamheten

Allt började 1945 på en liten metallverkstad i östra Finland. Drivkraften var att tillverka nya – hållbara, lättanvända och vackra – möbler för utomhusbruk, för att användas av alla människor.

Lehtovuori / Finbin är ett finskt familjeägt företag med ca 60 anställda varav mer än hälften jobbar i produktionen. Företaget har länge varit marknadsledande i Finland och är nu på väg att växa utanför Finlands gränser. Export har skett sedan mitten av 1990-talet men det är först nu som det riktiga klivet ut på den Europeiska marknaden sker. Målet för oss är att bli ledande på den Europeiska marknaden. Totala omsättningen ligger runt 120 MSEK. Dotterbolag finns i USA och i Sverige. Export sker till ca 40 länder.

Ansök nu
Stad
Göteborg
Publicerad
8 februari
Sista ansökningsdag
3 mars
Omfattning
Tillsvidareanställning
Referensnummer
70658