Administratör

Administratör till Backa pastorat

Är du en fena på administration och på jakt efter en ny tjänst till hösten? Då kan det vara just dig vi söker.

Till Backa pastorat söker vi en administratör med stort driv och engagemang. Vill du vara med och bidra med samhällsnytta i Svenska kyrkans arbete? Delar du kyrkans värderingar kring integration, gemenskap och mångfald? Motivera gärna i din ansökan varför du söker dig just Svenska kyrkan och varför du tror att du är rätt kandidat för rollen. Vi ser fram emot att lära känna dig mer! Urval och intervjuer sker från och med v. 33 – Varmt välkommen med din ansökan.

Om tjänsten

Som administratör på Backa pastorat kommer du ha en mängd olika arbetsuppgifter och ansvarsområden. Din övergripande roll är att hantera administrativa moment i organisationen och bistå med god service till dina kollegor. Du ansvarar för bland annat posthantering, diarium och intranät, men också viss administration kopplat till HR och personalfrågor. Arbetstider är från 08-17 med viss möjlighet till flexibilitet. Tjänsten är en direktrekrytering till Backa pastorat med start augusti/september 2020.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

• Posthantering
• Diarium
• Arkiv
• Intranät – uppdateringar och publiceringar
• GDPR-ansvar
• Behörighetssystem
• Medarbetarlistor (telefonlistor, kyrksam, e-post m.m.)
• Personalakternas förvaring
• Viss assistens vid lönehantering, bl. a. tidrapporter
• Övriga HR-uppgifter som måste utföras lokalt
• Kontakt med städbolag
• Kontaktperson mot IT
• Reserv för kyrkobokföringen
• Viss fakturering och enklare ekonomiuppgifter

Vem är du?

Vi ser att du som söker är medlem i Svenska kyrkan och delar de värderingar som verksamheten står för. Du har lätt för att ta till dig ny kunskap och har arbetat flera år inom administration med arkivhantering, diarium, hantering av intranät och ad-hoc uppgifter. Som person är du självgående och tar egna initiativ, du arbetar lika bra i grupp som på egen hand och bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har tidigare haft roller där du är van att hantera många typer av arbetsuppgifter och har på så sätt lärt dig att arbeta tidseffektivt med ett proaktivt arbetssätt. Vi tror att tidigare erfarenhet är av stor vikt för att ha rätt förutsättningar för rollen, men ser också till personliga egenskaper i vårt sökande efter rätt kandidat.

Meriterande är:
– Eftergymnasial utbildning inom administration, HR eller ekonomi
– Erfarenhet av Public 360 – arkiv och dokumenthantering
– Tidigare arbete inom Svenska kyrkan

Om verksamheten

Backa pastorat ligger på östra Hisingen och består av två församlingar, Tuve-Säve församling med fem kyrkor Tuve, Glöstorpskyrkan, Kärra, Säve och Rödbo, och Backa församling med två kyrkor, Backa och Brunnsbo, samt en kyrksal vid Selma Lagerlöfs torg. Pastoratet/ församlingarna kännetecknas av en mångkulturell befolkning med stora skillnader i de olika socioekonomiska grupperna, med en blandning av hyreshus från miljonprogrammet med bostadsrätter och villor samt skogstäckta områden och renodlad landsbygd. I pastoratet finns fyra förskolor, i Backa, Säve, Kärra och en vid Tuve torg. Här erbjuds du friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme per vecka, samt möjlighet till flex inom givna ramar.

Vill du bli en del av Backa pastorats team? Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu
Stad
Göteborg
Publicerad
30 juni
Sista ansökningsdag
21 augusti
Omfattning
Tillsvidareanställning
Referensnummer
57134

Alma Backendal

Vi använder cookies som hjälper oss förbättra din upplevelse på sajten.
För mer detaljer läs här.