Inköpare Operativ

Operativ inköpare till internationell koncern i Finspång

Drivs du av att arbeta med problemlösning och förändringsarbete? Har du utbildning inom inköp- eller logistik och är redo att ta dig ann en roll som operativ inköpare? Nu erbjuds du möjligheten att arbeta i ett stort företag med internationell kontext, där du blir en viktig del i materialflödets effektivitet och funktion! Tjänsten är ett vikariat som har start i september och sträcker sig t o.m. november 2023. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

I rollen om operativ inköpare kommer du att bidra med att leverera högt värde som en del i supply chain samt arbeta mot högt uppsatta lagresultat. Uppdraget innebär i första hand ansvar för att anskaffa gasturbindetaljer från företagets interna kunder, som mestadels finns i den egna verkstaden.

Som operativ inköpare ansvarar du för beställningar och leveranser från dina leverantörer enligt de avtal som strategiska inköparen arbetat fram. Det är viktigt att du följer kundernas behov och att du arbetar fokuserat för att leveranserna kommer i rätt tid. Du ifrågasätter och utvecklar ditt arbetsområde samt arbetar aktivt med problemlösning på både kort och lång sikt. Detta betyder att du kommunicerar avvikelserna i leveranskedjan vilket innebär många kontakter och nära samarbete med personer både utanför och innanför företaget. Arbetet är periodvis intensivt och kräver att du kan vara flexibel både vad gäller arbetsbelastning och engagemang.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Rollen som operativ inköpare är bred och innefattar många spännande arbetsuppgifter! Du kommer bland annat arbeta med;
– Hantering av inköpsbeställningar och fakturor
– Leveransbevakning
– Materialplanering
– Kommunikation och återföring till kunder och leverantörer

Vem är du?

Vi söker dig som har en utbildning inom inköp- eller logistikområdet (t.ex. ekonomi, industriell ekonomi). Det är meriterande med goda kunskaper i SAP/R3, särskilt kopplat till material & logistik. För att trivas i rollen som operativ inköpare är du som person utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga. Du är medveten om vikten att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet, är stresstålig och flexibel. Du tar tag i avvikelser så snart de uppstår och hanterar problem på ett strukturerat sätt samt analyserar och utvecklar ditt arbetsområde. Du är inte rädd för att ifrågasätta och prova nya angreppssätt i det dagliga arbetet. Du tycker dessutom att förbättringsarbete är en självklar del i det dagliga arbetet. Då rollen innefattar mycket kommunikation med externa kontakter krävs att du har god kunskap i engelska, såväl i tal som skrift.

Om verksamheten

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu
Stad
Finspång
Publicerad
22 juli
Sista ansökningsdag
14 augusti
Omfattning
Visstidsanställning
Referensnummer
65272