Orderhanterare

Backorder Hanterare till internationellt bolag i Eskilstuna

Är du en problemlösare med ett starkt intresse för logistik och dataanalys? Vill du arbeta i en dynamisk miljö och spela en nyckelroll i att säkerställa maskinernas driftstid för kunder världen över? Då kan vi ha den perfekta tjänsten för dig!

• Omfattning: heltid, 100%
• Start: 2024-09-16
• Längd: till och med 2024-12-27

Om tjänsten

Som konsult hos oss på Poolia kommer du att vara anställd av oss och uthyrd till vår kund, ett ledande internationellt företag inom tillverkningsindustrin, baserat i Eskilstuna. I denna spännande roll som Backorder hanterare kommer du att vara en nyckelspelare i att lösa kritiska situationer för kundens maskiner, där maskinhaverier på grund av brist på reservdelar står i fokus.

Du blir en del av ett team med 12 backorder-hanterare och regionskoordinatorer, med uppdraget att stödja kundens försäljningsregioner i Europa samt internationella och regionala lager, exempelvis i Sydamerika, Korea, Singapore, Dubai och USA. Din uppgift blir att snabbt och effektivt hitta lösningar på akuta restorder genom att samarbeta med leverantörer, produktion, tekniska team och andra nyckelfunktioner. Du kommer även att ha en viktig roll i att hantera kundförväntningar och ge tillförlitlig information i tid.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Dina huvudsakliga ansvarsområden som konsult inkluderar:
• Snabb lösning av akuta restorder för kundens produkter.
• Proaktiv kommunikation med kunden och uppföljning av leveranstider till det centrala distributionscentret i Europa.
• Säkerställa att interna och externa kunders förväntningar uppfylls.
• Använda ditt nätverk för att stödja återhämtning av restorder och säkerställa maskinernas driftstid globalt.
• Använda ny teknik för att förbättra prestandan.
• Representera teamet i olika utvecklingsprojekt.
• Driva aktiviteter för att utveckla försörjningskedjan kopplad till restorderdelar.
• Driva kontinuerliga förbättringar inom funktionen.

Vem är du?

Vi söker dig som har ett starkt kund- och servicefokus, är skicklig på problemlösning och trivs med att arbeta i team. Du har ett logistiskt intresse och erfarenhet av dataanalys, gärna med kunskaper i Python, Power BI, Qlik, Macros eller RPA (Robotic Process Automation). Som konsult är du en självgående person som kan ta stort ansvar och även trivs med att samarbeta för att nå utmärkta resultat. För att lyckas i rollen är du välorganiserad, strukturerad och har en stark drivkraft för kontinuerligt förbättringsarbete.
Vi ser gärna att du har:
• Erfarenhet av och intresse för logistik och dataanalys.
• Kunskap i verktyg som Python, Power BI, Qlik, Macros och RPA.
• Förmåga att bygga relationer och nätverk över funktionella gränser.
• Stark känsla för service och kundnöjdhet.
• Förmåga att arbeta under tidspress och hantera flera uppgifter samtidigt.
• Flytande engelska i tal och skrift.
Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan via länken i annonsen! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Om verksamheten

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu
Stad
Eskilstuna
Publicerad
16 september
Sista ansökningsdag
27 december
Omfattning
Visstidsanställning
Referensnummer
72055

Cecilia Östling