Poolia satsar ytterligare inom IT-bemanning och startar affärsområdet IT-Cloud.

Poolias nya Affärsområde IT-Cloud kommer att bredda och fördjupa konsultaffären inom Poolias befintliga IT-affär i Stockholm. Fokus kommer att ligga i att erbjuda ingenjörer med expertkompetens inom system- och mjukvaruutveckling, arkitekter och DevOps.

Affärsområdet IT-Cloud kommer att ledas av Stavros Constantinou som har en gedigen erfarenhet av att etablera verksamheter och driva tillväxt inom IT- och teknikkonsultbranschen. Affärsområdet kommer utöver Affärsområdeschefen, initialt bestå av konsultcheferna Sanna Axell och Amanda Pierreville som båda har gedigen erfarenhet av att framgångsrikt bygga IT-konsultaffärer.

”Det finns stora möjligheter för oss att växa och ta marknadsandelar då vi ser en stor efterfrågan på marknaden av expertkompetens inom system- och mjukvaruutveckling. Samtidigt har företagen extremt svårt att hitta rätt kompetens och att tillsätta dessa tjänster”, säger Stavros Constantinou Affärsområdeschef Poolia IT-Cloud och fortsätter,
”Poolia IT-Cloud kommer här kunna erbjuda och hjälpa företagen med rätt individ på rätt plats – alltid.”