Poolia utser Årets digitala ledare i Jönköping

I april är det dags för årets Jönköpingsgala där Poolia för första gången delar ut priset Årets digitala ledare 2016. Priset kommer gå till en ledare i Jönköpings län, som under 2016 har lanserat och förverkligat en digital förändringsresa inom sin verksamhet med mätbara resultat.

Jönköpingsgalan 2017 består av nio priser med olika syften och målsättningar där Poolia är med och tar fram Årets digitala ledare. Gemensamt för alla priser är att de föregås av en urvalsprocess där tre finalbidrag går vidare till Jönköpingsgalan den 22 april. Det finns många skäl till varför Poolia fokuserar på det digitala.

–        Priset har skapats för att hylla de ledare som har vågat ta tag i en digital utmaning och sedan även lyckats med den digitala förändringsresan. Digitaliseringen är en av de största utmaningarna som alla chefer står inför och det finns i många fall en låg förståelse för vad den digitala utmaningen består av från många håll. Därför är priset både viktigt och nödvändigt Att hylla och inspireras av de som lyckas med en digital resa tycker vi på Poolia är oerhört viktigt, säger Charlotte Järeby Hellman, Vice VD på Poolia.

Fram till den 28 februari kan du nominera den chef och ledare, verksam i Jönköpings län, som under 2016 har lanserat och förverkligat en digital förändringsresa inom sin verksamhet med mätbara resultat.

–      Vi är på jakt efter en modig chef som har vågat utmana sig själv, sin chef och sina medarbetare och förändrat sitt arbetssätt, sina processer eller sitt tankesätt – från analogt till digitalt. Vi på Poolia ser mycket fram emot att läsa mer om de nominerade och tillsammans med de andra jurymedlemmarna ta fram en vinnare, säger Charlotte Järeby Hellman.

I juryn för priset Årets digitala ledare återfinns Charlotte Järeby Hellman, Vice VD Poolia, Katarina Fredén, Marknads- och kommunikationschef Poolia, Frida Boklund, Regionchef Företagarna, Kalle Ekstrand, VD och Affärsutvecklare Toxic, Jane Bergman, Rekryterare Poolia samt Joel Davidsson, Affärsutvecklare på Science Park.

Kort om Jönköpingsgalan
Jönköpingsgalan hålls vid Munksjön, med cirka 500 gäster och med Johan Wester som konferencier. Syftet med galan är att hylla de människor som driver Jönköpings län framåt och vill skapa utveckling i regionen. Under galan delas nio priser ut, vars gemensamma syfte är att lyfta några av de företagsamma personerna som finns i Jönköpings län samt generera fler arbetstillfällen och ökad ekonomisk aktivitet för hela Jönköpingsregionen.

För att nominera ledare http://www.info.poolia.se/arets-digitala-ledare-jonkoping-2016

För mer information om galan besök http://jonkopingsgalan.se