Att arbeta inom administration och kontor
Att jobba på kontor tillhör idag en av de vanligare typerna av arbete och det finns nästan lika många olika typer av tjänster som det gör företag. Inom administration och kontor sköter man vanligtvis de administrativa arbetsuppgifterna på ett företag, kanske som sekreterare eller receptionist. Det kan exempelvis innebära att se till att ett kontor fungerar som det ska eller att projekten levereras i tid.
Här hittar du våra lediga tjänster just nu.
Exempel på yrken och jobb inom administration
- Administratör
- Kontorsassistent
- Projektkoordinator
- Vd- och chefssekreterare
- Orderadministratör
- Receptionist
Som administratör är det fördelaktigt att vara strukturerad och ha en känsla för detaljer. Många av tjänsterna inom administration kräver också att du duktig på att planera och kommunicera.
Utbildning inom administration och kontor
Administration beskriver ett brett urval av yrken, vilket är varför det inte finns någon specifik utbildning för just det. Om du däremot vet specifikt vad du vill arbeta med inom det administrativa yrkesområdet finns det några olika utbildningar att välja emellan. För de flesta yrkena ges utbildningar inom administration på olika yrkeshögskolor, men i vissa fall kan det krävas en utbildning från universitet eller högskola.
Här hittar du våra lediga tjänster just nu.
Många som jobbar med administration får assistera företagets övriga avdelningar med diverse kontorsuppgifter. Kanske får du som administratör prova på både hr-jobb och ekonomijobb!